Re: Koszt energii 1h pracy komputera

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 12:50:24 MET

Hi,

"Mariusz (R)" wrote:

> No chyba nie jest tak jak mówisz. Jak masz zasilacz 230W, montujesz Athlona,
> geforca to musisz wymienić zasilacz na 300W. I co, myślisz że pobiera 100

No przecież piszę, że takie zestawy będą pobierać więcej prądu. Zwykły
komputer, w którym procesor bierze 30 W, a karta grafiki powiedzmy 10 W,
w połączeniu z dyskami i kartami razem nie pobierającymi więcej niż 40 W,
ma pobór mocy najwyżej 80 W.

> wat z sieci, a daje na wyjściu 300W? Qrcze, to by było perpetum mobile. Jak
> oddaje do kompa 200W, to z sieci pobiera ponad 200W ze względu na sprawność
> 80-90% takiej przetwornicy.

Ino jaki procent użytkowników ma takie monstra w domach? 5%? 10%?

> To "ponad" jest zamieniane w ciepło. I tak jak
> do kompa idzie 300W to z sieci jest pobieranie ponad 300W.
> [...]

Dalej mi nie musisz tłumaczyć, studiując elektronikę całą resztę wywodu
doskonale rozumiem i wiem o co chodzi :) Jednak dalej twierdzę, że większość
zwykłych komputerów bierze mniej niż 100 W mocy, bo nie jestem w stanie
uwierzyć, żeby 90% ludzi miało Athlona 1000 (80 W poboru) i GeForca DDR
(drugie tyle), żeby dojść do tych 200 W z kawałkiem.

Dodatkowo pragnę zauważyć, że moc zasilaczy podawana na obudowie jest
zazwyczaj mocno optymistyczna i zasilacz o mocy znamionowej 250 W potrafi
z siebie wydać w pracy ciągłej powiedzmy 200 W. Dlatego montuje się zasilacze
przewymiarowane (zresztą np. obudowy Enlighta mają zasilacze 230 W, a
ciągną Athlony bez problemów, bo mają podaną moc nominalną, a nie
chwilową wyssaną z palca...). Dodatkowo dochodzi nam problem mocy starto-
wej, która potrafi być wyraźnie wyższa niż moc potrzebna do podtrzymania
pracy komputera.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |