Re: Jaki monitor 19''?

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 10:43:14 MET

On Thu, 16 Nov 2000, O$KA wrote:

>+ "Leszek Ciszewski" <leszekc_at_alpha.net.pl> wrote [...]
>+ > Jeśli ja trafiłem na zły egzemplarz, to dlaczego
>+ > (w kilka dni Po kupnie) serwis nie chciał kiwnąć
>+ > palcem i **nie było mowy o wymianie** monitora?!
>+
>+ twoj caly wywod mozna podsumowac tak:
>+ dostales kiepski egzemplarz iiyamy, chciales wymienic, ale
>+ nie doszedles z serwisem do porozumienia (ciekawe czemu ?).

 Cóż... Większymi literami ? -;)
 Sprawa była tu wałkowana (kiedyś, ze 2..3 lata temu) wobec
innej firmy, konkretnie - Sony.

 Otóż *normy producenta* u niektórych producentów mają się
nijak do oczekiwań człowieka, który płaci 2..3 srednie krajowe
pensje za monitor. Tyle i tylko tyle.
 Jak pamiętam u Sony była to sprawa niezbieżności coś ok. 3mm,
w liście o iiyamie było chyba mowa o 6mm: nie pikselach,
nie mikronach tylko *milimetrach*.

 Wobraź sobie obraz w którym kolor czerwony i niebieski nie
przystają o 6mm i spróbuj przełknąć fakt, że zdaniem serwisu
to jest jak najbardziej dobry monitor; serwisant oczywiście
nie może powiedzieć inaczej (no, prywatnie - może !) bo normy
producenta tak stanowią.

>+ myslalem, ze mamy tu doradzic jaki monitor 19" jest wart zainteresowania,
>+ a nie zastanawiac sie nad dzialaniem serwisu firmy X czy Y.

 Sorry, sir... że tak powiem... Ale jeśli kupowany towar
nie służy do natychmiastowej i nieodwracalnej konsumpcji
(jak towary spożywcze czy płytki CD-r), to np. *mnie*
serwis - i owszem - obchodzi.
 A monitor raczej nie jest "wart zainteresowania" tylko
w momencie kupna: po 2 latach ja np. chciałbym, żeby dało
się nadal ustawić zbieżność...
 Raczej nie biorę udziału w loteriach - a ty mi proponujesz
coś w tym stylu (kup, co tam serwis: najwyżej się zepsuje
- to wyrzucisz !).

>+ natomiast, jezeli krytykujesz jakosc monitorow iiyamy na podstawie
>+ waliwego 1 czy nawet 5 monitorow, to jest to co najmniej smieszne...

 Co prawda ton, forma, zwartość i długość listu może się komu
nie podobać (np. mnie czy tobie), ale przymusu czytania nie mam
(ty też -;>) a z merytorycznego punktu widzenia wolę wiedzieć co
w trawie piszczy.
 Ponieważ nie mam prawa oczekiwać, żeby wszystkie posty na grupę
o PC były łatwostrawnymi utworami literackimi -:) to wywody Leszka
I*M*H*O są na miejscu... !
 A krytyka w moim odczuciu dotyczyła nie tyle jakości 1 czy 5 szt,
tylko rekacji serwisu - a to może być poważniejsza sprawa.
 Że przypomnę z innych wątków o podobnej tematyce problem "HP
a serwis 'lepszych' typów drukarek" (też z propozycją: wyrzuć
i kup nową; naprawa [przez wymianę części w drukarce, nie za
usługę !] kosztowała tyle co nowa drukarka).
 Acha: tematem jestem osobiście zainteresowany, jakiś czas temu
(ponad pół roku ?) pytałem na liście bez wielkiego odzewu; tak
jak już w tym wątku pisałem: oglądałem m.in. Philipsa (P) i Samsunga
(flat); na razie są to jedyne pozycje na mojej liście -:)
 Wymagania ? Proszę: za kilka lat chcę mieć nadal możliwość jego
używania, czyli oglądania obrazu stereo 800*600 i 768*1024; ww.
monitory są "na granicy" (2*75 Hz=> 150 Hz, 2*80Hz [IMO już ok]
daje 160Hz). "Za kilka lat", czyli na wszelkie wypadek serwis
mnie interesuje... !

>+ pozdro. O$KA

 Wzajemnie !

 Gotfryd