Problem z dyskami Ultra ATA 66 (100) na ABICIE BE6

Autor: MacieK (pocztaa_at_alpha.net.pl)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 03:18:35 MET

Witam i prosze o pomoc!

Kupilem dzisiaj nowy dysk IBM-a Deskstar 75GXP Model: DTLA-307030.
Jest to 30GB Ultra ATA 100.
Wczesniej mojemu Abitowi BE6 uaktualnilem BIOS do wersji z 31-07-2000 (ID:
TH) i uakt. takze wszystkie stery pod WIN98 i NT4(SP6). Jak wiadomo na
plycie jest kontroler UltraATA66 ale przeciez nie zaszkodzi podlaczyc tam
dysk z UA100. Kupilem tez odpowiednia tasme (dla UA66). Mam juz podlaczony
jeden dysk UltraATA66 IBM-a, no i jak podlaczylem ten drugi to juz w zaden
sposob nie idzie odpalic systemu. Nawet dyski startowe (roznych systemow)
staja i koniec - trzeba wyjac wtyczke aby przerwac zwieche ! Kombinowalem
troche ze zworkami - nic! Dlatego przepialem go na zwykle IDE aby go
sformatowac itd.

Dlaczego dyski sie "pogryzly" i co robic?
Przeciez nie bede jechal tym dyskiem na "starym" IDE...

Pozdrawiam wszystkich i prosze o jakas wskazowke

Maciek