Re: Problem z dyskami Ultra ATA 66 (100) na ABICIE BE6

Autor: robo (robo10_at_box43.gnet.pl)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 09:37:58 MET

> Kupilem dzisiaj nowy dysk IBM-a Deskstar 75GXP Model: DTLA-307030.
> Jest to 30GB Ultra ATA 100.
> Wczesniej mojemu Abitowi BE6 uaktualnilem BIOS do wersji z 31-07-2000 (ID:
> TH) i uakt. takze wszystkie stery pod WIN98 i NT4(SP6). Jak wiadomo na
> plycie jest kontroler UltraATA66 ale przeciez nie zaszkodzi podlaczyc tam
> dysk z UA100. Kupilem tez odpowiednia tasme (dla UA66). Mam juz podlaczony
> jeden dysk UltraATA66 IBM-a, no i jak podlaczylem ten drugi to juz w zaden
> sposob nie idzie odpalic systemu. Nawet dyski startowe (roznych systemow)
> [...]
Jak podlaczyles tasemke do dysku, niebieska wtyczka do plyty ??? Jesli nie
to przepnij tak, chcialem Ci tylko powiedziec, ze mnie udalo sie
zainstalowac system, ale co jakis czas uszkadza mi sie klaster ktory
"okupuje" system.dat i wywala sie winda, oznaczam go na bad i dalej
korzystam, jak juz drugi raz padnie to ze strony IBM sciaglem programik do
zerowania zawartosci dysku, zeruje i dalej uzywam. Nie wiem o co w tym
chodzi, wymienilem juz plyte glowna wymienilem tez dysk i to samo, tragedia
:-(