Re: Win386.swp

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Fri 17 Nov 2000 - 02:47:35 MET

Cześć

Rafal 'bufi' Lorbiecki wrote:

> Chcialem jeszcze dodac ,ze najlepiej ustalic samemu wielkosc pliku wymiany
>
> najlepiej zrobic to na osobnej partycji np. fat16
> AFAIK jezeli masz *do* 64 Ram na plycie, to rozmiar
> partycji ustaw na *2x wielkosc RAM'u*, natomiast jezeli
> masz *powyzej* 64 np.128 to zrob wedlug schematu: wielkosc_RAM + 12 MB
>
> podobno jest najoptymalniejsze ustawienie pliku wymiany w wingrozie.

Ja słyszałem też o takiej zasadzie: RAM+swap<=256MB, z tym, że swap <=
2,5*RAM. Z uzyskanych wartości wybierasz mniejszą.

Znam też taki wzór (raczej przepis):
1. Odpalić wszystkie programy, które masz szansę używać na raz;
2. Sprawdzić wielkość swapa;
3. Ustawić stałego swapa o wielkości z p-tu 2. plus 10%

Drugi wzór, o którym słyszałem i sam uzyłem w W95OSR2, to:
1. Odpalić programy, których normalnie używasz;
2. p-t 2 jak powyżej;
3. p-t 3 jak wyżej, ale swap półstały (bez określania górnej granicy).

A w ogóle to wszystko zależy od różnych czynników, jak widać różne wersje
windy mają tak różną obsługę swapa (raczej powinno być ,,tak różnie
pokopaną'' ;-) ), że najlepiej poeksperymentować.

Pozdrawiam,

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)