Re: monitor padł ?

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 16 Nov 2000 - 21:23:43 MET

On Thu, 16 Nov 2000 10:08:45 +0100, Tomek <gasior_at_friko.onet.pl>
wrote:

> Dziś rano po włączeniu komputera zobaczyłem poziomy pasek szerokości
> kilku pixeli, wyglądało to tak, jakby ktoś sprasował obraz monitora
> (widać było "napisy" pojawiające się po lewej stronie ekranu przy
> starcie, czyli widac było bardzo spłaszczony odpowiednik normalnego
> obrazu). Czy ktoś sie zetknął z czymś takim ? Z czym to się je ? Czy
> może byc to spowodowane nieodpowiednim napięciem w sieci ?

Ciężko powiedzieć, czym było spowodowane, ale na pewno padło
odchylanie pionowe (tzw. ramka). Takie usterki najczęściej zdarzają
się w nowych monitorach, więc jeśli jest nowy, to do serwisu. Mogło
się to stać przy włączeniu lub wyłączeniu (częściej to pierwsze -
stany nieustalone powodują często skoki napięcia z zasilacza).
Ponieważ ramką steruje dedykowany do tego scalak, to nie można
wykluczyć, że się przegrzał (nie zakrywałeś otworów wentylacyjnych?).
Acha, lepiej nie włączaj tego monitora, możesz przypadkiem uszkodzić
coś jeszcze (jedna usterka powoduje często następną) np. wypalić
luminofor w kineskopie, a wtedy nie uwzględnią Ci na pewno żadnej
reklamacji.

--
Pozdrawiam
  Bartek