Re: Monitory - Trinitrony, Flatrony ?

Autor: mosciak (moscio_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 15 Nov 2000 - 18:34:20 MET

Użytkownik "Mariusz Michna" <mariusz_at_tpc.com.pl> napisał w wiadomoœci
> Dnia Tue, 14 Nov 2000 14:51:22 +0100, Grzegorz Mazur
> <gbm_at_ii.pw.edu.pl> napisal:

/.../

> Nie jest tak do konca.Polecam lekture opisu na ich stronach.
> Nawet NEC-Mistubishi chwali sie, ze ich nowe kineskopy sa plaskie, ale
> nie wklesle.

I owszem. Wklesle jest szklo (sumarycznie) i nic nie pomoze. A
przezwyczajenie to juz co innego :)

(np. SGI) kompletnie nie znaj=B1 si=EA na monitorach...

> Wlasnie. I daja sobie wcisnac Trinitrona do wysokich rozdzielczosci..
> Do stacji obrobki video w rozdzielczosciach DVD/TV to Trinitron jest
> OK. Ma ladne kolorki, dobry kontrast i ostrosc.

Wcisnac?!? Nie znaja?!? Czlowieku co Ty wygadujesz? Moze Ty sie znasz lepiej
niz ludzie od lat siedzacy przed monitorami?
A co to wg. Ciebie HiRes?

/..../
> Bzdurki... W delcie nie ma zadnych poziomych paskow. Jest duzo
> otworkiow a za nimi odpowiednie 'pigulki' luminoforu.
> Maskownica jest ZA a nie PRZED luminoforem (od stronu uzytkownika),
> wiec NIE MOZE zaciemniac obrazu czy rozpraszac kolorow (jezeli
> kineskop jest sprawny).

Nie chodzilo o poziome paski, to byl pewien skrot... Otworkow to jest stos
malo w porownaniu do zakrytej powiezchni....
Zaciemnia bo jest bardziej "zwartej" budowy. Co za roznica czy nie
przepuszcza, czy zaslania?

> Polecam jednak ponowna analize budowy kineskopu ;-)

Wlasnie!

> To, ze przecietna "delta" ma slaby obraz, to czesto wina producentow
> monitorow, i ich slabej elektroniki. Bo sa to monitory z dolnego
> przedzialu cenowego. A do Trinitronow daje sie lepsza elektronike, bo
> sa to monitory kierowane do innego klienta.

Elektronika nie mozna w zasadzie nadrobic brakow w kineskopie! Mala poprawka
tak ale to ma krutkie nogi...
Dlatego DTP-owcy uzywaja Trinitrona.... :)

/.../
> Ja. Uzywalem 15" CTX'a z Trinitronem. 2 tygodnie, potem do kartonu.
> Nierowna jasnosc (to bylo najgorsze), geometria do kitu, teczowe
> przebarwienia po rogach, dobra tylko ostrosc w poziomie. Przetestowane
> 5 egzemplarzy - kazdy inny, ale kazdy zly.
> Obecnie uzywam 15" z normalnym kineskopem.

Twoj pech nie powinien wplywac na opinie innych... moze zmien sklep? Nie
znam 15 ktora dobze wyswietla w max rozdzielczosci!
Z reszta nie ma takich monitorow w ogole! Na przyszlost testuj 15 w 800x600
a 19 w 1280x1024 :)
A CTX ... no coz....

> Sporo wczesniej pol roku przy SUN'ie z 19" na Trinitronie. Efekt:
> najgorsze polrocze dla wzroku. A na poczatku dziwilem sie, ze w labie
> wszyscy siadali przy starszych SUN'ach, ktore mialy monitorki 19"
> czarno-biale i unikali jak ognia tych z kolorowymi 19" Sony.
> Przeciez to taki dobry monitor ;-))

moze sprecyzuj, czy to byl sony? a moze fetniarski SUN Ci sie trafil? I
ciekawe dlaczego dodaja takie badziewie do innych stacji graficznych?;)

trinitron, ale zrobiony przez Mitsubishi, a nie przez Sony, stad brak praw
do nazwy, ale jako=B6=E6 nie gorsza.

> Potwierdzam, Iiyama to klasa wyzsza. Diamotron tez ma lepsza jakosc
> wykonania i obrazu niz Trinitrom. Duzo lepsza.
> Nie jest to dokladnie Trinitron, bo Sony by nie popuscilo. Pewnie cos
> poprawili ;-)

Iiyama to ta sama klasa (w tym typie) jakosc wykonania tak samo wysoka bo sa
kierowane do profesjonalistow! I nic nie ulepszali, poprostu zrobili cos
a'la, i na tyle daleko od Sony zeby sie nie czepiali. Maska jednak podobna:)

> Z czym? Ze opinia jest prywatna, czy ze opinia jest uzasadniona?
> Brak jakichkolwiek podstaw do tej polemiki.

z tym ze uzasadniona:)

> Pozdrawiam,
> Mariusz Michna

mosciak