Re: Monitory - Trinitrony, Flatrony ?

Autor: Mariusz Michna (mariusz_at_tpc.com.pl)
Data: Tue 14 Nov 2000 - 22:26:42 MET

Dnia Tue, 14 Nov 2000 14:51:22 +0100, Grzegorz Mazur
<gbm_at_ii.pw.edu.pl> napisal:

>"Efekt wkl=EAs=B3o=B6ci" wyst=EApuje u pocz=B1tkuj=B1cych u=BFytkownik=F3=
>w przesiadaj=B1cych
>si=EA z monitora wypuk=B3ego na p=B3aski i nie ma wiele wsp=F3lnego z kon=
>strukcj=B1
>kineskopu. Efekt mija po ok. tygodniu pracy z p=B3askim monitorem.
Nie jest tak do konca.Polecam lekture opisu na ich stronach.
Nawet NEC-Mistubishi chwali sie, ze ich nowe kineskopy sa plaskie, ale
nie wklesle.

>I z tego w=B3a=B6nie powodu trinitron=F3w u=BFywa si=EA w profesjonalnej =
>grafice -
>po prostu ci ludzie, kt=F3rzy robi=B1 filmy, sk=B3adaj=B1 publikacje, pro=
>jektuj=B1
>samochody i budynki a tak=BFe producenci stacji graficznych (np. SGI)
>kompletnie nie znaj=B1 si=EA na monitorach...
Wlasnie. I daja sobie wcisnac Trinitrona do wysokich rozdzielczosci..
Do stacji obrobki video w rozdzielczosciach DVD/TV to Trinitron jest
OK. Ma ladne kolorki, dobry kontrast i ostrosc.

>Konkrety - Trinitron ma ma=B3=B1 rozdzielczo=B6=E6 poziom=B1 i b. du=BF=B1=
> pionow=B1, co w
>sumie wychodzi troch=EA lepiej ni=BF delta. Trinitron ma 1..3 "poziomych
>pask=F3w" - dlatego je wida=E6 i niekt=F3rym bardzo przeszkadzaj=B1. Delt=
>a ma ich
>kilkaset, dlatego ich nie wida=E6 go=B3ym okiem, ale zaciemniaj=B1 one ob=
>raz i
>powoduj=B1 istotne rozpraszanie kolor=F3w.
Bzdurki... W delcie nie ma zadnych poziomych paskow. Jest duzo
otworkiow a za nimi odpowiednie 'pigulki' luminoforu.
Maskownica jest ZA a nie PRZED luminoforem (od stronu uzytkownika),
wiec NIE MOZE zaciemniac obrazu czy rozpraszac kolorow (jezeli
kineskop jest sprawny).

Polecam jednak ponowna analize budowy kineskopu ;-)

To, ze przecietna "delta" ma slaby obraz, to czesto wina producentow
monitorow, i ich slabej elektroniki. Bo sa to monitory z dolnego
przedzialu cenowego. A do Trinitronow daje sie lepsza elektronike, bo
sa to monitory kierowane do innego klienta.

>Ciekawe, czy znajdzie si=EA kto=B6, kto po d=B3u=BFszym u=BFywaniu trinit=
>rona
>(sprawnego) przesiad=B3by si=EA dobrowolnie na monitor delta... Ja takieg=
>osobnika nie znam. Mo=BFe kto=B6 si=EA zg=B3osi i zada k=B3am moim spekul=
>acjom?
Ja. Uzywalem 15" CTX'a z Trinitronem. 2 tygodnie, potem do kartonu.
Nierowna jasnosc (to bylo najgorsze), geometria do kitu, teczowe
przebarwienia po rogach, dobra tylko ostrosc w poziomie. Przetestowane
5 egzemplarzy - kazdy inny, ale kazdy zly.
Obecnie uzywam 15" z normalnym kineskopem.

Sporo wczesniej pol roku przy SUN'ie z 19" na Trinitronie. Efekt:
najgorsze polrocze dla wzroku. A na poczatku dziwilem sie, ze w labie
wszyscy siadali przy starszych SUN'ach, ktore mialy monitorki 19"
czarno-biale i unikali jak ognia tych z kolorowymi 19" Sony.
Przeciez to taki dobry monitor ;-))

>(Pisane na Iiyamie z diamondtronem 17"). Dla niewtajemniczonych - to te=BF=
>
>trinitron, ale zrobiony przez Mitsubishi, a nie przez Sony, st=B1d brak p=
>raw
>do nazwy, ale jako=B6=E6 nie gorsza.
Potwierdzam, Iiyama to klasa wyzsza. Diamotron tez ma lepsza jakosc
wykonania i obrazu niz Trinitrom. Duzo lepsza.
Nie jest to dokladnie Trinitron, bo Sony by nie popuscilo. Pewnie cos
poprawili ;-)

>Tu bym polemizowa=B3... ;-)

Z czym? Ze opinia jest prywatna, czy ze opinia jest uzasadniona?
Brak jakichkolwiek podstaw do tej polemiki.

Pozdrawiam,

Mariusz Michna
mariusz_at_tpc.com.pl