Re: Abit kt7 i 2 x power off - dlaczego?

Autor: JeRRy (jerry_at_timsi.com.pl)
Data: Wed 15 Nov 2000 - 16:20:53 MET

> co do ustawien biosu to dopiero jutro teraz jestem w pracy

Bardzo, bardzo licze na solidnie wyluszczona sprawe biosu
(jesli bedziesz laskaw).

Malo tego jesli jest ktos, kto mialby chec przeanalizowac funkcje
po funkcji bios ABITa KT7 (i ma dostep do sieci bez zbytnich kosztow).
Moge poskanowac cala knizke (moze ktos ma aparat cyfrowy?) i
"magik" w jakims progsie do grafiki czerwonym "pisakiem" opisalby
co nalezy ustawic, aby bylo bezstresowo i wydajnie. Jesli zrobione
to bedzie pieczolowicie i czytelnie sadze, ze daloby sie to wsadzic
(po uprzedniej rozmowie) na jakims renomowanym sajcie typu
pc.com, benchmark, amd, tom.pl, itd. i tam odsylac "zblakanych".

Co Wy na to?
------------------------

> a mialem podobny problem raz
> zmienilem mnoznik , wychodze z biosu i widze ciemnosc wiec cham wylaczylem
> po chwili jak wlaczylem to zalapal

No wlasnie! Tak jest!
Dziala do pierwszego wylaczenia zasilania. Potem znow "czarny ekran" i komp
wisi. Znow musze wylaczyc i za drugim razem znowu lapie.
---------------------------

> okazalo sie ze zle zarysowalem mostki L1 poprawilem zwyklem miekim
olowkiem
> i startowal odrazu moze to to

Hmm... to duga osoba, ktora mowi o bledzie zarysowania L1.
Oby to bylo to, choc za grosz w tym "logiki" ;-) (dzialaniu, nie
waszych radach).

Moge zrozumiec sytuacje, ze:
1. Krece proca w biosie/
2. Wyjdz zapisz /
3. Dwie sek. ciemnosci - komp startuje z nowymi ustawieniami/
4. Dziala idealnie do pierwszego wylaczenia zasilania/
5. Po ponownym wlaczeniu startuje jako "default"/
6. Zaczynamy od pkt.1/

Znaczylo by to, ze "cos" nie trzyma ustawien i "wywalenie"
zasilania konczy krecenie i wraca na nominal.

U nas (widzialem juz kilka postow podobnych do mojego)
po zapisaniu w biosie OC i oczekiwaniu na start jest (jak
mowisz) czarny ekran i tylko wylaczenie zasilania "podnosi"
pokreconego proca. CZYLI WYLACZENIE ZASILANIA
za pierwszym razem go podnosi a drugie wylaczenie powoduje,
ze juz nie wstaje, tylko trzeba go ponownie wylaczyc.

Co to za wybieg ??? Czemu ma sluzyc?
Moj proc kreci sie slicznie, ale musialem przez w/w cyrki wrocic do
600Mhz, bo nerwy mi puszczaja ( a i HDD szkoda na takie glupawe
restarty powerem). Jakies sugestie ?
------------------

> dajcie znac czy to to

Jesli po raz 3 pomaluje L1 (nie wiem kiedy) i to zadziala oczywiscie powiem
o tym. Jednak nie wiem jak mam to malowac, bo L1 mam juz tak maksymalnie
"zagrafitowane" i odleglosc miedzy mostkami (aby sie nie laczyly) na pol
wlosa...
jak wiec moge to zrobic dokladniej (mocnej) ?

pozdrawiam
JeRRy