Re: Monitory - Trinitrony, Flatrony ?

Autor: Grzegorz Mazur (gbm_at_ii.pw.edu.pl)
Data: Tue 14 Nov 2000 - 14:51:22 MET

Mariusz Michna wrote:

> Z tych dwoch to Flatron. Zdecydowanie.

No jednak chyba nie. Tzn. Flatron nie jest z=B3y, ale na znanych mi
egzemplarzach ostro=B6=E6 pogarsza si=EA w miar=EA u=BFywania, a kolory n=
a ekranie
nie s=B1 jednorodne - po=B6rodku ekranu biel jest =BF=F3=B3tobe=BFowa po =
ok. 1.5 roku
u=BFywania.

> Ale moze tez nowy Samsung DF755?
> Ma kineskop typu Dyna Flat, Samsung twierdzi, ze jest super plaski,
> ale bez efektu wkleslosci.

"Efekt wkl=EAs=B3o=B6ci" wyst=EApuje u pocz=B1tkuj=B1cych u=BFytkownik=F3=
w przesiadaj=B1cych
si=EA z monitora wypuk=B3ego na p=B3aski i nie ma wiele wsp=F3lnego z kon=
strukcj=B1
kineskopu. Efekt mija po ok. tygodniu pracy z p=B3askim monitorem.

> Co do Trinitrona, to mam wrazenie, ze jest to super kineskop do
> telewizora, nawet telewizora High-End, ale do monitora sie nie nadaje.
> Konstrukacja maskownicy z pionowych drutow jest bardzo przestarzala i
> delikatna - spore roznice pomiedzy egzemplarzami, nie daje tez
> wyraznego rozdzielenia pikseli w pionie.

I z tego w=B3a=B6nie powodu trinitron=F3w u=BFywa si=EA w profesjonalnej =
grafice -
po prostu ci ludzie, kt=F3rzy robi=B1 filmy, sk=B3adaj=B1 publikacje, pro=
jektuj=B1
samochody i budynki a tak=BFe producenci stacji graficznych (np. SGI)
kompletnie nie znaj=B1 si=EA na monitorach...

OK, przepraszam p. Mariusza za porcj=EA z=B3o=B6liwo=B6ci, ale to w=B3a=B6=
nie
Trinitrony s=B1 pod wieloma wzgl=EAdami lepsze.
Konkrety - Trinitron ma ma=B3=B1 rozdzielczo=B6=E6 poziom=B1 i b. du=BF=B1=
 pionow=B1, co w
sumie wychodzi troch=EA lepiej ni=BF delta. Trinitron ma 1..3 "poziomych
pask=F3w" - dlatego je wida=E6 i niekt=F3rym bardzo przeszkadzaj=B1. Delt=
a ma ich
kilkaset, dlatego ich nie wida=E6 go=B3ym okiem, ale zaciemniaj=B1 one ob=
raz i
powoduj=B1 istotne rozpraszanie kolor=F3w.
Ze wzgl=EAdu na czysto=B6=E6 i kontrast kolor=F3w do zastosowa=F1 profesj=
onalnych
u=BFywa si=EA trinitron=F3w. Trinitron daje si=EA odr=F3=BFni=E6 od delty=
 na odleg=B3o=B6=E6
kilku metr=F3w, bez przygl=B1dania si=EA krzywiznom kineskopu i budowie m=
aski -
po czysto=B6ci kolor=F3w w=B3a=B6nie.

Ciekawe, czy znajdzie si=EA kto=B6, kto po d=B3u=BFszym u=BFywaniu trinit=
rona
(sprawnego) przesiad=B3by si=EA dobrowolnie na monitor delta... Ja takieg=
osobnika nie znam. Mo=BFe kto=B6 si=EA zg=B3osi i zada k=B3am moim spekul=
acjom?

(Pisane na Iiyamie z diamondtronem 17"). Dla niewtajemniczonych - to te=BF=

trinitron, ale zrobiony przez Mitsubishi, a nie przez Sony, st=B1d brak p=
raw
do nazwy, ale jako=B6=E6 nie gorsza.

> Oczywiscie jest to moja prywatna opinia, jednak uzasadniona ;-))

Tu bym polemizowa=B3... ;-)

--
G. Mazur
MyWebPage: http://grafi.ii.pw.edu.pl/gbm  (x86 and Matrox secrets/tools)