Re: Director8 & Flash5

Autor: Marcin Frankowski (ab_at_anti.spam.com)
Data: Tue 14 Nov 2000 - 10:50:50 MET

Mariusz wrote:

> Czesc.

Cześć,

Po pierwsze to nie jest problem sprzętowy. Właściwa grupa to

> Chce sie tego nauczyc. Zamierzam robic stronki www. Moze inne oprogramowanie
> jest lepsze?

Notatnik jest najlepszy. Stosowany z głową produkuje optymalny kod -
optymalny w tym wypadku oznacza 1) mały rozmiarowo, 2) działający
poprawnie pod każdą przeglądarką i w dowolnej rozdzielczości, 3) bez
wątpliwych ozdobników typu 500 kilo Javy, pełno JavaScriptu do generacji
odsyłaczy itp.

> Jestem totalnie zielonym leb-masterem ;). Raczej HTML mnie nie
> "pociaga". Wole gotowe narzedzia niz klepanie linijek.

Nie obraź się, ale z takim podejściem to wyprodukujesz g, a nie HTML. Dla
przeważającej większości internautów nie ma nic gorszego od stron
przeładowanych wszelkim śmieciem, animacją ładującą się dziesięć minut (i
trzeba czekać, bo nie ma możliwości wejścia dalej - autor inteligentny
inaczej nie pomyślał, że nie każdy ma ochotę rozkoszować się wytworami
,,sztuki'', tylko chce się czegos konkretnego dowiedzieć), skrypt na
skrypcie goniący następny skrypt, no i szczyt lamerstwa - strona zrobiona
we frontpage tak, że działa tylko w exploderze, zawierająca błędy w HTMLu
takie, że inne przeglądarki (prawidłowo) nie wyświetlają części lub co
gorsza niczego itp itd. Dzięki znajomości HTMLa można napisać każdą taką
stronę tak, że będzie dziesięć razy mniejsza, wyglądać podobnie (o ile nie
identycznie) w exploderze, szkapie i operze, i dzięki temu będzie dużo
lepiej odbierana przez tych, dla których jest robiona. Rozumiemy się?

A programy w temacie to nie są programy do pisania stron www, tylko do
robienia animacji. Tak czy owak będzie ci potrzebny jakiś edytor HTMLu -
wybierając zwracaj koniecznie uwagę na zgodność produkowanego kodu ze
standardem HTML (na przykład frontpage nie jest zgodny - to znaczy ma
różne opcje, które powodują niezgodność).

> Prosze o wskazanie literatury, ew. stron, skad moglbym mozliwie szybko,
> latwo i przyjemnie ;)) nauczyc sie obslugi tych programow. Ksiazki nie sa
> tanie, wiec jak mam kupic cos, to cos naprawde przystepnie i madrze
> napisane. Prosze wiec o wskazanie tytulow i ew. autorow publikacji. Acha, po
> polsku! Niestety angielski ledwo znam.

Książek nie znam, ale zacznij od poczytania http://www.pckurier.pl/html/ -
tam jest dział HTML dla bardzo początkujacych.

--
        ___
|\  /| |        Marcin Frankowski
| \/ | |--    marcinf -at- globe.net.nz
|    | |    http://www.redrival.com/marcin81/
strona antyspamowa: http://www.redrival.com/marcin81/abuse.html
(uwaga: adres w nagłówku jest antyspamowy, poprawny jest w podpisie)