Re: Czy ktoś przestawiał dysk na Ata66 ?

Autor: Wonder (wonder34_at_poczta.fm)
Data: Mon 13 Nov 2000 - 18:50:45 MET

Użytkownik "Mariusz Michalski" <M.Michalski_at_teta.com.pl> napisał w
wiadomości news:3A1010B8.F19EDBE7_at_teta.com.pl...
> Mam dysk seagate'a 17MB i kontroler Ata 66 na płycie.
> Dysk jest rozpoznawany jako Ultra Ata 2, chcę go przestawić na Ata 66 za
> pomocą programiku ściągniętego ze strony seagate'a.
> Czy jet to bezpieczna operacja, czy coś ryzykuje, czy rzeczywiście
> warto, tzn czy zysk w prędkości dysku jest wyrażny?
> Jeżeli ktoś robił coś podobnego to proszę niech napisze jak to się robi
> i na co zwrócić uwagę.
>
> Z góry dziękuję za pomoc.
>
> Mariusz

Ja przestawiłem swój dysk na ATA 66. Nie jest to operacja szczególnie
niebezpieczna, ale zdarzają się na niebie i ziemi rzeczy ...
Ostrożni żyją dłużej, ale kto nie ryzykuje ten nie ma ;)
Zysk w prędkości dysku nie jest zbyt duży, ale szersze pasmo
zwiększa trochę ogólną wydajność komputera. W ogóle lepiej mieć
więcej niż mniej, więc do roboty.
Przygotój dyskietkę systemową (format a: /s) i wypakuj na nią
archiwum uata66-d.exe. Na dyskietce będzie plik uata66.exe i plik
tekstowy z instrukcją (po angielsku). Uruchom komputer z dyskietki
i wpisz: uata66 on i wciśnij Enter. I już. Bios komputera powinien
rozpoznać dysk i ustawić UDMA66.
Aha, i musisz mieć taśmę 80-dziesięcio żyłową!

Pozdrowienia!
Wonder.