Re: SiSoft Sandra memory benchmark - jakie wyniki?

Autor: PiotrCF (PCF12_at_who.net)
Data: Sat 11 Nov 2000 - 15:37:52 MET

Blesso napisał:
> Chwale sobie obie plyty na Via (VA6 i VH6)_ nie mialem z nimi zadnych
> problemow
> Zwisy Twego kompa .? hmmm .. "sterowniki k.graf; k.muzycznej ?? ,moze
> inny Via Pack? przypatrz sie tez .. pamieci .takie male gowienko
> a ile moze krwi zepsuc , tempetarurka systemu w normie ? obstawiam
> jednak na stery . ..z nimi przewanie sa problemy

Bardzo dziękuję za wszystkie porady. Wydaje mi się, że udało mi się
"wycisnąć" z tego tyle, ile się dało. Oto krótkie podsumowanie:

Szybkość pamięci:
Nie mam tylu opcji w BIOSie. Na stronie
http://viahardware.com/memtweakguide1.shtm
jest poradnik "podkręcania" parametrów wpływających na wydajność
chipsetów VIA przez bezpośrednie mieszanie w ich rejestrach.
Zrobiłem tak, jak radzi autor. Wynik: polepszenie wydajności
pamięci o około 60%, wciąż dużo brakuje nawet do "normalnego"
systemu z Celeronem 600 (nie-VIA).
  Screenshot z moimi ustawieniami:
  http://nest.gliwice.pl/~piotrcf/wedit.gif
  (mam 693A, a nie 691, ale edytor korzysta z opisu dla 691).
  Wyniki Sandry przed zmianami: http://nest.gliwice.pl/~piotrcf/sis1.gif
  Wyniki Sandry po zmianach: http://nest.gliwice.pl/~piotrcf/sis2.gif
(przypominam, to jest Celeron 2 633 MHz)

Zawieszanie systemu Windows 98:

wszystko wskazuje na to, że winny był sterownik karty sieciowej
Genius 2500III PCI, dostarczony razem z tą kartą. Konkretnie
chodzi o plik RTL8029.SYS. Po zastąpieniu go plikiem o takiej
samej nazwie z płytki instalacyjnej Win98 komputer nie zawiesił się
jeszcze ani razu (a przedtem zawieszał się kilkanaście razy
dziennie). Systemu nie reinstalowałem.

I tutaj kilka uwag. Po pierwsze, bardzo słabo rozwiązane jest
w Windows 98 zastępowanie sterowników innymi wersjami.
Wszelkie próby "eleganckiego" usunięcia sterownika karty
sieciowej (Panel Sterowania -> System -> Karty sieciowe ->....
-> Usuń) kończą się jedynie na usunięciu informacji
z "aktualnej konfiguracji" komputera. Sam sterownik i plik .inf
pozostaje na dysku. Przy próbie ponownej instalacji (a właściwie
"znajdowania nowych urządzeń") oczywiście znajduje się stary
sterownik i od razu instaluje. Nie daje możliwości wyboru,
tzn. zainstalowania sterownika z płytki Windows 98.
Jedyne wyjście to "ręczne" zastępowanie plików. Zastąpiłem
tak RTL8029.SYS.

Ponieważ wydało mi się dziwne, że nikt wcześniej nie zgłaszał
problemów z zawieszaniem przy używaniu tej karty (dosyć popularnej),
zacząłem szukać w Internecie czegokolwiek na ten temat.
I znalazłem, ale zupełnie nie to, czego się spodziewałem.

Mianowicie: sterownik RTL8029.SYS z oryginalnej płytki instalacyjnej
Windows 98 ma według znalezionych opisów BŁĄD powodujący wysyłanie
co pewnien czas do sieci "uszkodzonych" ramek. Wszędzie radzą
jak najszybszą wymianę tego pliku. Podają link do jakiejś strony
na Tajwanie, gdzie ponoć jest poprawiona wersja pliku (strona
firmy Realtec). Niestety, taka strona nie istnieje... Trzeba
ręcznie poszukać. Znalazłem nowsze RTL8029.SYS, ale jeszcze
nie zamieniłem. W innym miejscu znalazłem podobną informację
o błędzie w "oryginalnym" RTL8029.SYS z Win98 i "poprawioną" wersję,
która okazała się identyczną z moją wcześniejszą (zresztą datę ma
o jeden dzień wcześniejszą niż ta z Win98).

Na razie komputer działa bez zawieszania, z prawdopodobnie
błędnym sterownikiem karty sieciowej. I z taką sobie
wydajnością pamięciową. Ale działa i na razie tak zostanie...

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr