Prosze o rade.

Autor: jAcOb (jacobwodzynski_at_poland.com)
Data: Fri 10 Nov 2000 - 15:15:31 MET

Czesc!
Wlasnie bede sobie kupowal kompa, i sie nie moge zdecydowac. Znalazlem 2
które mi pasuja: HP Pavilion 8750 oraz Siemens 1010. Oto parametry:

                        HP Pavilion 8750
Fujitsu/Siemens 1010
Procesor: Intel PIII 850
AMD Athlon 1GHz
RAM: 128MB
128 MB
Dysk: 20 GB
20 GB
CD-ROM: DVD-16 z TV-out
DVD-12 z TV-out
Grafika: 32MB Nvidia GeForce2 MX
32MB Nvidia GeForce2 MX
Modem: 56K V90
56K V90
LAN: 10/100
10/100
Monitor: 17'' TCO-95
17'' TCO-99
Dzwiek: SB
SB

Klawiarura, myszka i glosniki. Jesli chodzi o HP to sa one zamatowane na
monitorze. Czy jest to dobra jakos dzwieku?
Oba maja Window Me + Word/Works 2000, Encarta i jakas gierka.

HP ma troche nowsza obódowe. Czy jest w srodku miejsce na przyszle
rozbudowywanie ( np. CD-RW ), czy jest juz "firmowo" spakowany jak kompy
Compaq?

Komputer ten ( ten który wybiore ) bedzie po czesci serverem w malym LANie
( 2 klienty ), a po czesci uzywany do tzw. uzytków. Jesli chodzi o server to
zainstaluje Linux´a. W Windzie bede glównie uzywal go do pisania stron ( w
HomePage´u i Dreamweaverze ) i robienia grafiki ( Ilustrator, Photoshop ).
Pewno czasem w cos zagram, ale to nie bedzie komputer zakupiony zeby grac.

Najwieksza róznica , wedlug mnie , to procesory. Czy Athlon 1GHz jest
szybszy od PIII850?
Czy jest jakas wieksza róznica miedzy DVD-12 a 16?
No i jeszcze TCO-95 i TCO-99. Czy 99 jest w jakis sposób lepszy ( bardziej
energooszczedny, ciszszy) ?

A moze ktos zna komputer o podobnych parametrach?

Prosze o rade.

Kuba