PC 286 + Win 3.1 :))

Autor: Michal Szulc (miszulc_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 08 Nov 2000 - 23:45:33 MET

Moj kuzyn znalazl stary koputer PC 286... Wiem, wiem, ze to zlom, ale chcial
sobie troche pocwiczyc... Przeciez do prostych rzeczy wystarczy! No i
poprosil mnie o uruchomienie go. Ma dysk cos kolo 40 MB :)) Wygrzebalem wiec
gdzies stare dyskietki instalacyjne MS-DOSa 6.0 i Windows 3.1 i do dziela!
Dos zainstalowal sie bez zarzutow, natomiast problemy zaczely sie gdy
chcialem zainstalowac Windows. Pojawialy sie komunikaty:
"Brak wolnej pamieci rozszerzonej typu extended program obslugujacy XMS nie
jest zainstalowany."
dopisalem wiec w CONFIG.SYS linijke: device= c:\dos\himem.sys a tu znow
komunikat:
"Program instalcyjny nie mogl odnalezc menedzera pamieci XMS. Prawidlowe
zainstalowanie WIN 3.1 nie jest mozliwe."
Rzeczywiscie, po wpisaniu komendy MEM, wyswietlal 640 KB pamieci, EXT 0 KB.
Nie bardzo moglem mu narzucic obsluge pamieci rozszerzonej. Proba
uruchomienia EMM386.EXE nie przyniosla rezultatu, bo pojaiwal sie komunikat,
ze do tego trzeba procesora 386... Ale pamietam, ze tam byl zainstalowany
wczesniej WIndows, a ja nie moge sie przebic przez instalacje... Czy ktos ma
jakis pomysl, jak to ustawic?

Dzieki,
Pozdrawiam -
Michal