Re: PC 286 + Win 3.1 :))

Autor: Andrzej (sp3uca_at_konin.lm.pl)
Data: Thu 09 Nov 2000 - 17:39:07 MET

On Wed, 8 Nov 2000 23:45:33 +0100, "Michal Szulc"
<miszulc_at_poczta.onet.pl> wrote:

>Moj kuzyn znalazl stary koputer PC 286... Wiem, wiem, ze to zlom, ale chcial

super sprzet !

>"Brak wolnej pamieci rozszerzonej typu extended program obslugujacy XMS nie
>jest zainstalowany."
>dopisalem wiec w CONFIG.SYS linijke: device= c:\dos\himem.sys a tu znow
>komunikat:
>"Program instalcyjny nie mogl odnalezc menedzera pamieci XMS. Prawidlowe
>zainstalowanie WIN 3.1 nie jest mozliwe."
w zasadzie pisze czarno na bialym : nie znalazl menagera...
czyli w chwili uruchomienia instalki win3.1 himem nie rezyduje w
pamieci...
moga byc rozne przyczyny ...np:

wywolanie w config.sys menagera himem.sys ze zla sciezka (choc to
dziwne bo jak masz juz dosa to powinien bysc w c:/dos)

jesli ten 286 ma 1Mb ram tylko to trzeba w biosie maszyny ustawic
wlasnie to EXTeNDET na 384 kB (przelacznik w bios)
pewnie teraz jest RESERVED
(i to mi sie wydaje najpewniejszy powod)

>Rzeczywiscie, po wpisaniu komendy MEM, wyswietlal 640 KB pamieci, EXT 0 KB.
no wlasnie

>Nie bardzo moglem mu narzucic obsluge pamieci rozszerzonej. Proba
>uruchomienia EMM386.EXE nie przyniosla rezultatu, bo pojaiwal sie komunikat,
>ze do tego trzeba procesora 386... Ale pamietam, ze tam byl zainstalowany

najpierw musiz udostepnic EXTENDET w biosie , i jesli masz tylko 1MB

potem to masz 2 mozliwosci :
albo 384 Kb XMS
(device himem.sys) > sprawdz co pisze jak sie laduje

albo Zapakujesz jakis menager EMS (ale nie emm386.exe !!) np.
umb_drvr.sys i stworzysz sobie UMB do zaoszczedzenia pamieci
KONWENCJONALNEJ
(potem lh przed urzadzeniami )

najlepiej stworzyc menu i ladowac odpowiednia konfiguracje w
zaleznosci od potrzeb dzialania
a jeszcze lepiej dolozyc jescze 512Kb i wtedy dopiero maszyna hula !
;-)
ja tak mialem 1,5Mb (620 kon + 290 UMB) WIN3.1 WORD 2.0 super !!!
na procku 16MHz (krecony na 20) MIPS = 1.7 !!!!!!
Chociaz jescze lepsza zabawa jest na XT-ku 8086 z WIN 1.0 !!
 kat Win mial cos kolo 3MB (powyrzucaj wsio np calego dosa bo to
trzeba i tak w win bedziesz mial , no i czcionki niepotrzebne) "kilo"
miejsca bedziesz mial na Gierki jescze ... no fakt w UNREALA czy
Quake'a nie pograsz ale poco na komputerze ! wystarczy wyjsc na miasto
po polnocy i troche szczescia (a moze pecha) i bedziesz mial takiego
REALA ze spoko ... ;-)
no to do dziela.
Andy.