Re: Dlaczego dysk przenośny wpieprza się między partycje?

Autor: Luk (bukowy_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 08 Nov 2000 - 00:08:37 MET

Arek Piotrowski <arekp_at_darmo.alter.pl> napisał(a) tak:
> Od niedawna mam drugi HDD (850MB) jako przenośny, oraz mam również
> 5.1GB podzielonego na partycje C i D. Problem jest w tym, że gdy po
> włożeniu przenośnego dysku do kieszeni Win98 przyznaje mu literkę D, a
> drugiej partycji starego dysku E, a Cd-ROMowi F.
> Wtedy jest zupełny bałagan, skróty na pulpicie nie działają itd.
> Po wyłączeniu go powraca do normalnego stany, tzn. znów stary dysk ma
> przydzielone literki C i D, a CD-ROM E
> Jak zmusić Windows, żeby przydziełał dyskowi przenośnemu literę E, a
> CD-ROMowi F bez względu na to czy dysk jest w kieszeni czy go nie ma?

> [...]

Sprobuj tego: ustaw w biosie w standard cmos setup, zeby tylko primary
master byl auto (albo user - jesli tak miales ), a 3 pozostale na NONE.
Wtedy sam windows wykryje Ci drugi dysk i doda go po pierwszym ( po
wszystkich partycjach pierwszego ).
U mnie (i nie tylko) to dziala.
A cd-romowi mozesz faktycznie pozniej przyznac w jego wlasciwosciach
litere jaka Ci pasuje, np F albo pozniejsza ( jesli by sie ladowal
miedzy Twoje dyski )

pozdr, LuK