Re: 64MB-128MB przesiadka

Autor: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne (smolik_at_stanpol.com.pl)
Data: Mon 06 Nov 2000 - 09:18:23 MET

On Sun, 5 Nov 2000, GLide wrote:

>+ On 5 Nov 2000 08:50:29 -0500, "Michał" <mzabiegly_at_poczta.wp.pl> wrote:

 Podanie: "łam" linie ! Jak spróbowałem odpowiedzieć to się dowiedziałem
że poniej jest jedna dłuuuuuuuuuuuuga linia -:)

>+ >Ale jeżeli się jest zagorzałym graczem to się przyda.
>+ >Należy jednak pamiętać że starsze chipsety buforują jedynie
>+ > pierwsze 64 mb ram co oznacza że po zamontowaniu wiekszej
>+> ilosci ramu komputer moze zwolnic znacznie swoją prace.

 Sprzeciw: starsze chipsety nie miały takich ograniczeń; osobiście
miałem HXa któremu ćwierć czy pół gigabajta nie było dziwne.
 Niektóre *nowsze* od niego -;) (LX ? TX ? - zdaje się) - owszem,
miały limit cache.

>+ Tylko pod warunkiem, ze nie bedzie sie tych dodatkowych MB
>+ wykorzystywac.

 Może być *wręcz przeciwnie*: zależy, co za OS !
 Przejrzenie archiwum PCta doprowadzi cię do wniosku, że
sprawa "te @*&^#%^@ Windowsy ładują się do RAMu *od góry*"
była wielokroć wałkowana, AFAIR osobiście cytowałem wyniki -:)

>+ Jesli jedank robi sie cos co bardzo obciaza pamiec to
>+ zysk na wspolpracy z RAMem a nie z Swapem na dysku bedzie bardzo
>+ widoczny.

 Oczywiście. A strata (nawet jeśli występuje) przy małym
użyciu RAMu wcale nie tak duża, choć dobrze mierzalna.

 Pozdrowienia - Gotfryd

--
 Gotfryd Smolik, PTH Stanpol Zabrze.