Re: Nagrywarka -- IDE czy SCSI?

Autor: igoR (igs_at_graphic-designer.com)
Data: Thu 02 Nov 2000 - 12:10:13 MET

"El presidente" <postmajster_at_interia.pl> wrote in message

> To nie jest słaba konfiguracja, to dość mocny komputer.

jesli do grafiki to juz wcale nie taki mocny :-P

> To zmienia sprawę, NT potrafi dobrze zarządzać czasem procesora i
> przydziałem pamięci, znacznie gorzej jest z win95/98/ME.

tak czy tak jest to wlasnie system do pracy

> IDE nigdy nawet do pięt SCSI nie dorośnie. Dodawanie nowych trybów
> pracy (dma33/dma66/dma100) jest tylko odwlekaniem momentu śmierci tego
> standardu (_jedyną_ zaletą ATA jest niska cena, natomiast kosmiczne
> szybkości transmisji podawane przez producentów to tylko marketingowe
> brednie).

wyciales moj przyklad Apple'a :
a nie jest wazne czy dana technologia jest "fajna" lub "niefajna"
decyduje rynek. A on wyraznie spycha SCSI na boczny tor :-/
(Nastepny argument - Zip - tez wersja SCSI - jest wypierana zarowno
w PC jak i Macu przez wewnetrzny - i co ciekawe szybszy- model IDE)

co zas do dorastania komukolwiek do piet.
Jestem zwyklym sobie malym grafikiem , na sprzecie znac sie nie musze
(i oczywiscie sie nie znam). Jednak nawet ja jestem w stanie
zrozumiec , ze nawet jesli dysk SCSI fanastycznie radzi sobie
z rownoczesnym dostepnem do wielu plikow. To z _jednym_
za to np. _250MB_ plikiem szybciej upora sie UDMA66
a dla mnie jest to istotniejsze.

Dodatkowy bol w przypadku SCSI - to fakt ze sprzet ten (mimo ze jest
juz "z zalozenia" drozszy) musi byc lepszej jakosci, by uniknac ciaglych
problemow i konfliktow (slynny przyklad skanerow HP - sam zetknalem
sie z 4c i 6000c - ktore wspolpracowaly z innym sprzetem SCSI - tylko
jesli mialy na to ochote - bez wzgledu na to jak byly terminowane
 - zas osobna karta SCSI - z jednym tylko wyjsciem - zarla sie juz z prawie
kazda inna - pomijam tez horror z instalacja oprogramowania :-)))

--
pozdrawiam
igoR______Mis_o_Bardzo_Malym_Rozumku