Re: Nagrywarka -- IDE czy SCSI?

Autor: El presidente (postmajster_at_interia.pl)
Data: Thu 02 Nov 2000 - 10:29:33 MET

On Thu, 2 Nov 2000 09:03:09 +0100, "igoR" <igs_at_graphic-designer.com>
wrote:

>No dobrze :-))))
>to jeszcze raz, na przykladzie slabszego kompa (obok):
>
>PIII 600E, 256MB RAM
>Nagrywarka RW x8: tani bylejaki LG

To nie jest słaba konfiguracja, to dość mocny komputer.

>Warunek ktory jednak wydaje sie tutaj bardzo istotny
>a ktory nieopatrznie pominalem:
>w obydwu przypadkach Win2000

To zmienia sprawę, NT potrafi dobrze zarządzać czasem procesora i
przydziałem pamięci, znacznie gorzej jest z win95/98/ME.

>IMHO - SCSI rzeczywiscie powoli staje sie "zaniedbana"
>technologia. Mozliwosci IDE - doganiaja ja w ogromnym
>tempie - przy rownoczesnie duzo nizszej cenie.

IDE nigdy nawet do pięt SCSI nie dorośnie. Dodawanie nowych trybów
pracy (dma33/dma66/dma100) jest tylko odwlekaniem momentu śmierci tego
standardu (_jedyną_ zaletą ATA jest niska cena, natomiast kosmiczne
szybkości transmisji podawane przez producentów to tylko marketingowe
brednie).