Re: SiSoft Sandra memory benchmark - jakie wyniki?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 02 Nov 2000 - 10:30:58 MET

Hi,

PiotrCF wrote:

> W tym sklepie raczej ich nie ma, bo pytałem kilka razy, czy trzeba
> coś zmieniać w opcjach BIOSa i powiedzieli mi, że zostawiają
> zawsze wszystko jak jest ("domyślne") i działa. Niby działa, ale...

No cóż, sklepy można wybierać. Już wiesz, gdzie _nie_ należy kupować
następnym razem. W końcu samochodu z rozregulowanym zapłonem i gaźnikiem
pewnie byś nie kupił... :-)

> uważnie przeczytałem poradnik "podkręcania" parametrów i zrobiłem tak,
> jak radzi autor. Wynik: polepszenie wydajności pamięci o około 60%,

Pewnie da się osiągnąć jeszcze więcej.

> ale wciąż duuużo brakuje do "normalnego" systemu z Celeronem 600
> (nie-VIA).

O tym, że VIA na tym polu zawsze ustępowała BXowi wiedzą wszyscy. Ważne jest
to, że wynik w Sandrze wcale nie oznacza jakiegoś strasznego pogorszenia
wydajności systemu. Jeżeli VIA jest wolniejsza o powiedzmy 40% od BXa w teście
pamięci, to pewnie w normalnych zastosowaniach nie będzie wolniejsza o więcej
niż 10%.

Moja płyta na MVP3 na przykład osiąga w teście Sandry 2000 niewiele powyżej
100 MB/s po dokładnym dostrojeniu wszystkich parametrów, a i tak komputer
(procesor K6-2 500) jest szybszy niż niektóre Celerony o podobnej częstotli-
wości taktowania (choćby dlatego, że za zaoszczędzone pieniądze mogłem kupić
192 MB RAMu i zadania, które na innych komputerach mordują dysk swapowaniem
u mnie idą idealnie szybko...).

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |