Re: SiSoft Sandra memory benchmark - jakie wyniki?

Autor: PiotrCF (PCF12_at_who.net)
Data: Wed 01 Nov 2000 - 22:35:42 MET

Radoslaw Sokol napisał:

> Serwis VIA Hardware jest prowadzony przez fanów VIA,
>a nie przez firmę :)

Ach... Fan-club VIA. Ciekawe, ale raczej się nie zapiszę :-)

>Trochę przesadzasz. Po prostu płytę na VIA powinien skonfigurować
>fachowiec, dostarczyć klientowi i wtedy byłoby OK.

W tym sklepie raczej ich nie ma, bo pytałem kilka razy, czy trzeba
coś zmieniać w opcjach BIOSa i powiedzieli mi, że zostawiają
zawsze wszystko jak jest ("domyślne") i działa. Niby działa, ale...

Zgodnie z sugestią zajrzałem na stronę
http://viahardware.com/memtweakguide1.shtm
uważnie przeczytałem poradnik "podkręcania" parametrów i zrobiłem tak,
jak radzi autor. Wynik: polepszenie wydajności pamięci o około 60%,
ale wciąż duuużo brakuje do "normalnego" systemu z Celeronem 600
(nie-VIA). Programik-edytor pozwala swobodnie mieszać w ustawieniach
chipsetu.
Screenshot z moimi ustawieniami: http://nest.gliwice.pl/~piotrcf/wedit.gif

(mam 693A, a nie 691, ale edytor korzysta z opisu dla 691).

Wyniki Sandry przed zmianami: http://nest.gliwice.pl/~piotrcf/sis1.gif
Wyniki Sandry po zmianach: http://nest.gliwice.pl/~piotrcf/sis2.gif

Hmmmm.... Jeszcze pomyślę, co z tym wszytkim zrobić.
Dziękuję też CENTUSowi za pomiar. Tyle to tu raczej nie wyjdzie...

Piotr

--
Zabezpieczenie antyspamowe: w moim adresie nie ma cyfr