Niesamowite!!

Autor: Cezary (avecezar_at_box43.gnet.pl)
Data: Wed 01 Nov 2000 - 21:28:21 MET

To co teraz opiszę jest niesmowite!

Na wstępie podam co mam za sprzęt, bo na tej podstawie ktoś może dojdzie
o co chodzi i będzie w stanie zaopiniować problem.

Pentium II 400, płyta Asus PIIB, karta Viper V550, 128 MRAM, HDD 10 GB,
monitor ADI Microscan 5GT, Windows 98.

O co chodzi... Otóż od dwóch dni dzieją się z moim kompem dziwne rzeczy,
które przedtem nie miały miejsca.

Po kolei:

1. Programy dosowe podczas ich uruchamiania w oknie podają następującą
informację:
"Ten program nie może być uruchomiony w oknie z powodu sposobu, w jaki
wykorzystuje on monitor. Naciśnij klawisze ALT+ENTER aby uruchomić
program na pełnym ekranie."

No dobra... naciskam ALT+ENTER i tu drugi komunikat:
"Nie można się przełączyć do pełnego ekranu, gdy jest zaznaczony tekst
lub jest aktywne polecenie przewiń. Przed przełączeniem się do pełnego
ekranu naciśnij klawisz ESC aby anulować zaznaczenie lub przewijanie."

To jest już co najmniej dziwne, ale naciskam ESC i okno pozostaje z
pierwszym komunikatem, więc naciskam jeszcze raz ALT+ENTER ażeby zgodnie
z tym komunikatem przełączyć się do pełnego okna. No z pewnością
zapętlił bym się, ale zdrowy rozsądek nakazuje mi nie powtarzać tej
bezsensownej czynności w kółko skoro nie przynosi ona pożądanego
rezultatu.

Wymyśliłem sobie więc, że spróbuję zmienić ustawienia, by program od
razu uruchamiał się na pełnym ekranie (chociaż myślę sobie po co,
przecież zawsze bez problemu uruchamiał się w oknie, a potem
automatycznie przechodził do pełnego ekranu).

I w tym momencie po uruchomieniu programu dzieje się coś jeszcze
bardziej dziwnego (niesamowitego). Ekran robi się czarny, a po chwili
bez żadnego komunikatu monitor SAM się wyłącza 8-o !! Z tym, że komputer
dalej działa jakby nic się nie stało.

O co w tym wszystkim chodzi, bo nie kumam, jestem zakręcony???

2. Po stwierdzeniu tych objawów zacząłem polowanie na przyczynę, której
szukałem metodą "a może to TO".

I podczas tych poszukiwań natknąłem się na kolejne dzieło "kosmitów". W
panelu sterowania w zakładce ekran\wygaszacz ekranu\ustawienia, obok
opcji "Wstrzymanie systemu" i Wyłączaj twarde dyski" zniknęła opcja
"Wyłączaj monitor". A to ciekawe!?

Zainstalowałem więc ponownie sterownik dla monitora, ale to nic nie
dało.

Szukałem więc dalej i doszedłem do informacji o systemie
(Start\Programy\Akcesoria\Narzędzia systemowe\Informacje o
systemie\Składniki\Ekran) i tutaj kolejne zdziwko, napiszę to co
widziałem:

"klucz rejestru: HKEY_LOCAL_MACHINE\enum\MONITOR\DEFAUL_MONITOR\0001
Przydzielone zasoby: brak
Wymuszone zasoby: brak
Rozruchowe zasoby: brak
Przefiltrowane zasoby: brak
Podstawowe zasoby: brak
Sterownik: Monitor\0002
Data sterownika: 5-15-1998
Sterownik: ADI5GT.icm
    Rozmiar pliku: Sterownik nie jest zainstalowany
    Data pliku: Sterownik nie jest zainstalowany"

Dalej szukałem czy występują jakieś konflikty sprzętowe w
system\menedżer urządzeń i stwierdziłem, że brak jest konfliktów, ale w
pozycji urządzenia systemowe\Port odczytu danych We-Wy dla numeratora
ISA Plug and Play nie były zajęte żadne zasoby i podany był sterownik
oraz informacja że brak konfliktów.

3. Co powoduje te wszystkie niesamowitości?

Może wskazówki kryją się gdzieś jeszcze, a może ostatnie programy, które
instalowałem coś namieszały.
Ostatnio instalowałem Antiviral Toolkit Pro Platinum v 132 (polska
wersja językowa) który działa w oparciu o crack, Gamespy v 2.2.2.8,
Serials2000, uruchamiałem Oscara, próbowałem różnych cracków do cd keya
w Quake 3 Arena.

Poza tym odkryłem wirusa VCL-based, którym był zarażony jeden plik
mianowicie wdmain8.FTS należący do Microsoft Office. Nie wiem jak on
działa, ale chyba to nie on wyrządził takie zamieszanie. Pliku nie dało
się wyleczyc toteż skasowałem go.

Oprócz wyżej wspomnianych w tym czasie dostałem komunikaty dotyczące
działania Internet Explorera:
"Explorer spowodował błąd: nieprawidłowa strona w module KERNEL32.DLL
przy 015f:bff7b997."
oraz "Błąd ładowania Explorer.exe. Należy zainstalować Windows
ponownie".

I weź zrozumiej komputer!

Podczas grania w zone.com dostawałem też dziwny komunikat:
"Wystąpił błąd krytyczny 0E w 0028:CFD44A4F w VXD CMS16FIX(01) +
0000021F. Aplikacja zostanie zamknięta."
Po czym nie mogłem ani dołączyć do istniejących gier ani sam stworzyć
gry. Pomagało tylko ponowne uruchomienie komputera.

Jeśli znajdzie sie ktoś kto czyta to i jest na tyle kompetentny i kumaty
żeby mi pomóc to proszę o odpowiedź na forum tej grupy dyskusyjnej.
Wszelkie sensowne wskazówki wezmę pod uwagę i może doprowadzą one do
rozwiązania wyżej wspomnianych problemów.

Dzięki Cezary.