Problem z Yamahą 8424E IDE

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_poczta.wp.pl)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 22:58:57 MET DST

Jestem nieszczęśliwym posiadaczem ww. nagrywarki.
Problem polega na tym, że podczas nagrywania płyt z muzyką (czy to TAO czy
DAO) lubi się zawiesić (gaśnie jedna z diod w nagrywarce i program się
zawiesza zazwyczaj trzeba resetować kompa).
Czas i miesce zawisu jest losowe.
Jest tak już od nowości. Na początku używałem programu WinOnCD 3.7 i
nagrywanie zawieszało się tylko przy nagrywaniu z prędkością 8x i 6x (przy
4x było wszystko ok.).
Byłem pewien, że to wina nagrywarki. Oddałem ją do serwisu i dowiedziałem
się, że UNS (usterki
nie stwierdzono) zabuliłem 50zł. Testowanie polegało na nagraniu 3 płyt z
muzyką. Dziwnym
zbiegiem okoliczności w testowanej nagrywarce znalazłem nagraną płytkę z
plikami jpg ok. 50mb.
Tak, że nie wiem, czy była ona naprawdę solidnie przetestowana.
Testowanie odbyło się programem Nero 4.X więc pierwszą rzeczą było nabycie
powyższego programu.
Okazało się to nieskuteczne (zawiesiła się pierwsza płyta więc nie
stosowałem już więcej NERO).
Wychodziło na to, że to coś z moim sprzętem. Ostatnio miałem do dyspozycji
sprzęt kolegi (Cel 333 płyta na chipsecie VIA,
64MB ramu) więc wypróbowałem ją na jego sprzęcie.
Nagrało się kilka płytek (chyba z 6) i było wszystko ok.
Do czasu potem zawiesiło się i u niego. Dorwałem następny sprzęt nowa płyta
Abit BF-6 Celeron II 533
i to samo. Byłem pewien, że to jednak nagrywarka. Zawoże ją do serwisu po
drodze wstępując do kolegi
ostatnia szansa dla nagrywarki (sprzęt kolegi celeron 300A płyta Abit BH)
zapodaje dla odmiany
jeszcze raz NERO i nagrywają się bez żadnych problemów 4 płyty. Myślę jak w
serwisie testują na
trzech to znowu mi ją zwrócą. Zawożę do domu i instaluję ponownie NERO.
Nagrywa bez żadnych problemów
nagrałem z 30 płyt i pewnego pięknego dnia znowu się zaczyna to samo. Nie
wiem co o tym sądzić.
Najgorsze jest to, że zawiesza się już także przy nagrywaniu z prędkością
4x.
Nie instalowałem żadnego nowego sprzętu do kompa ani nie instalowałem
żadnych programów.
Jeśli ktoś dobrnął do końca tego postu i spotkał się z podobnym problemem to
proszę o pomoc.

Upgrade firmware do 1.0j nic nie dał.
Dodam, że uaktywnione są opcje DMA (W98SE) dla nagrywarki i dysku (IBM DPTA
20.5GB 7200RPM).

Sprzęt: Celeron 400, pamięć 98MB, płyta Zida LX, Voodoo 3 2000, tuner
PixelViev, SB Live, modem Spirit

Z góry dzięki za pomoc.
        Seba
e-mail: sdemski_at_poczta.wp.pl