Re: Czym usunac szumy z wav'a???

Autor: Dawid 'Grendel' Krysiak (grendel_at_terramail.com.pl)
Data: Fri 29 Sep 2000 - 23:11:38 MET DST

Jeszcze raz dokładnie (sorki, jeśli kogoś zamotałem)

strona producenta (wedle dokumentacji programu):

www.algorithmix.com

Program nazywa się : Sound Laundry (pralnia dźwięku) i używałem wersji
2.1

program jest modułowy - niewielkich rozmiarów program główny (Plugin
Station) + pluginy:

       - De-Scratcher PlugIn
       - De-Noiser PlugIn
       - Analyzer PlugIn
       - High-Lowpass Filter PlugIn
       - DC-Removal Filter PlugIn

na stronie producenta były także nowsze pluginy, ale tych już nie
używałem (nie miałem.. ehem... poprawek). Demo zamieszczone na stronie
producenta nie jest niestety zbyt funkcjonalne, więc proponuję raczej
poszukać na innych serwerach ehem... wersji...Ew. po ściągnięciu dema
dajcie znać na priv - coś poradzimy.

Program jest powalająco szybki, co docenia się w czasie oczyszczania
na przykład 800 MB WAVa (oczyściłem takich kilkanaście - stare
koncertowe bootlegi). Program robi to "w locie" - nie ma bzdurnego
tworzenia wykresów itd. - to jest dobre przy obróbce wstępnej - można
to zrobić np. WaveLabem Steinberga - zaś SL służy tylko do usuwania
zakłóceń (zgodnie z nazwami pluginów)

przykładowo - oczyszczenie 800MB WAVa trwało może ze 3-4 minuty,
podczas gdy do tej samej pracy CoolEdit2000 potrzebował ponad godziny.
Na dodatek dobór "siły działania" filtra w SL można dobrać odsłuchując
w czasie rzeczywistym (!!!!) gotowego oczyszczonego nagrania, podczas
gdy w CoolEdit i innych takich Undo/Redo jest wykorzystywane bez
końca...

Zaś jeśli ktoś potrzebuje programu do obróbki sampli - samplowanie z
zewnętrznego źródła, przycinanie, mixowanie, wstawianie indexów,
wypalania płytek CD_Audio z tych sampli - polecam program Steinberga
WaveLAB

Grendel

p.s
w sprawie CoolEdit radzę odwiedzić www.pablo2000.net.pl - jest tam
parę ehem... porad dotyczących tego programu - jeśli ktoś oczywiście
upiera się pracować na tym programie.

p.p.s.
coś ostatnio mam ehem... chrypkę ;-)