Do uzytkownikow ABIT KT7 RAID i innych na VIA KT

Autor: Pasza (paszis_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 27 Sep 2000 - 14:45:57 MET DST

Mam ABIT KT7 RAID + DURON 600_at_1,01GHz i mam pare pytan do uzytkownikow tej
plyty..oraz kilka uwag.

--* Ktory kontroler zastosowac ktory jest wydajniejszy VIA UDMA 66 czy HPT
370 ciezko wyczuc ktory jest wydajniejszy
  inaczej mowi HD TACH inaczej SANDRA i jeszcze inaczej NORTON... moj dysk
Quantum 15GB 7200 2 MB CACHE
--* Do czego slozy opcja w biosie -- DRAM BANK INTERLEAVE w Advanced Chipset
Features Setup czy lepiej jest 2-Way czy 4-Way , ja mam na 4-Way
 gdy dam na Disable zwis przy liczeniu pamięci .jakie ustawienia są
szybsze..?
moje pamieci 128 Mb PC 133 8ns jakims cudem chodza na 133 Mhz CAS 2 i TURBO
ale przy 4-Way
--* Oraz opcja w tej samej sekcji nizej Delay DRAM Read Latch ustawione mam
na No Delay..
--* WIN98 wogole nie wykrywa portu AGP dopiero po instalacji VIA SERVPACK
, mam 4.25 karta działa na AGP X4
  ale Fast Write - wlaczone w biosie oraz Sideband Addressing nie sa
aktywne karta to WinFast - GeForce2 MX - (nowy bios rozne stery orginalne
5,22 Fachmany 2,4 (6,27) ...........jak jest u was...??????
--* A co do tego AGPX4 to mam dziwne uprzedzenie VIA sie raczej nie popisala
......Dokladnie chodzi mi oto ze AGP X4 dziala dobrze ale tylko przy szynie
FSB 100Mhz X 2 AGP 66 Mhz , ale wystarczy podniesc szyne FSB na 103 Mhz i
juz sa przeklamania( przy nizszym napieciu 3,3v_at_3,2v jest ciut lepiej )a
system durzo szybciej pracuje na podkreconej FSB np. na 107Mhz ( MOZE WARTO
ZREZYGNOWAC Z AGP X4 NA RZECZ SZYBSZEJ MAGISTRALI PODEJRZEWAM ZE BEDZIE
SZYBCIEJ ) zrobie testy przynajmniej u mnie spory skok wydajnosci pamieci ..
Bios w ABICIE i Raid najnowszy...
System stabilny jak skala 5 h 3DMARK 2000 CPU MAX 43 C, ale przy MX wzrost
wydajnosci w 3D powyzej 750Mhz znikomy..
---****** Jak jest u was z tym AGP ja we wlasciwosciach VIA TECH CPU TO AGP
CONTROLLER man --Wersja sprzetu 00--( troch mnie to dziwi )

To tyle Pasza mail: paszis_at_poczta.onet.pl