Re: Dysk Fujitsu

Autor: Wigwam (wigwam_at_polbox.com)
Data: Tue 26 Sep 2000 - 13:48:54 MET DST

Użytkownik "Lobuz" <lobuz_at_interia.pl> napisał w wiadomości

> Mam taki dysk. Kupilem go wlasnie tylko dlatego, ze slyszalem iz sa b.
ciche
> (choc wolne) i z przykroscia musze stwierdzic, ze 'piszczy'. Z tego
jednak
> co rozmawialem z ludzmi to podobno nie da sie go juz bardziej
wyciszyc. Dysk
> to dysk. Urzadzenie mechaniczne. W srodku 7200 obrotow to tez i
piszczy.
> Myslalem, zeby cos z tym zrobic np. wsadzic na niego jakis wiatrak i
> wpakowac go np. do jakiegos box'a czy cos takiego. Ale nie probowalem
> (sceptycy mowia, ze dysk szlag trafi).
Modele 7200 są wyraźnie głośniejsze od 5400, ale i tak są najcichsze w
swojej klasie. Jeśli chcesz wyciszać dysk, to najlepiej przez
zamontowanie go w zatoce 5,25' na szynach z gąbki. Zamontowałem tak
swojego Caviara 38400 i po zamknięciu obudowy go praktycznie nie słychać
(a często pracuję w nocy). Grzeje się minimalnie bardziej - brak
chłodzenia przez radiator, jakim jest stalowa obudowa stykająca się z
obudową dysku, ale Fujitsu 5400 to nie ruszy (prawie się nie grzeje).
Gorzej będzie z 7200, ale też IMHO nie powinien się przegrzać. W razie
czego możesz postawić duży radiator z PII/III na wierzchu dysku.
Pozdrowienia
Wigwam