Re: modem i telefon - multitasking ;-)

Autor: Michal Kawecki (kwinto_at_poland.com)
Data: Thu 21 Sep 2000 - 16:55:55 MET DST

Użytkownik "Zmechu" <zmechu_at_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
> Z góry przepraszam, jeżeli komuś pytanie wyda się śmieszne lub trywialne,
> ale do tej pory nie miałem za dużo do czynienia z modemami.
> Planuję założyć serwer PPP w pracy z dostępem do Inet-u i klienta dial-up na
> kompie w domu. Rczecz jasna, ze zarówno serwer i klient muszą działać na
> modemach (łączność via linia telefoniczne, kable odpadają z przyczyn
> technicznych). Do czego dążę:
> * czy są modemy, do których można podłączyć telefon i jedno drugiemu nie
> bedzie przeszkadzało? telefon powinien rzecz jasna być dostępny non-stop,
> [...]
Wydaje mi się, że jedyne rozwiązanie dla Ciebie to założenie SDI czyli HIS-a.
Albo drugiej linii telefonicznej :-), zawsze, to taniej wyjdzie na początek...
Obecnie rozpowszechnione protokoły wymiany danych po linii telefonicznej nie
pozwalają na odbieranie rozmów telefonicznych w trakcie trwającego połączenia
modemowego. Ma się to zmienić po wejściu nowego standardu - bodajże V92, ale
wówczas też nie będzie można jednocześnie rozmawiać i surfować. Jednakże na
pewno trzeba będzie na to jeszcze długo poczekać...

--
Pozdrawiam
Michał Kawecki