Re: Trojan - Napster skanuje dyski pecetow i udostepnia je dla osob trzecich ?

Autor: marco (pierog_at_village.uunet.lu)
Data: Wed 20 Sep 2000 - 12:39:05 MET DST

> Chyba nie jest tak, ze Napster nie instaluje sie w instytucjach.
> Jezeli ktos ma Napa zainstalowanego w firmie, instytucji, urzedzie,
> to co ci pozwala nie traktowac go jako trojana ?

Administratora takiej firmy powinno sie wywalic na zbity pysk za:
- zla konfiguracje firewalla ktory przepuszcza smieci ktore sa zbedne do
pracy (chyba mi nie powiecie ze komus Napster jest potrzebny w pracy ;p)
- za zla konfiguracje komputerow pozwalajaca instalowac uzytkownika
oprogramowanie. Jak wiadomo w wiekszosci duzych sieci blokuje sie stacje
dyskietek, cdrom i nie pozwala uruchamiac innych programow niz te
zdefiniowane przez administracje (z 2 powodow: zagrozenie wirusowo/trojanowe
i zeby pracownicy pracowali a nie grali w quake ]I[). Cos takiego oferuje
prawie kazdy system do zarzadzania siecia (np NetWare 5.1 z ZENworks z
dodatkami)

--
[marek.pierog]   mailto:pierog_at_village.uunet.lu