Re: Hałasowanie CD-ROMu

Autor: Timo (tymek_s_at_priv7.onet.pl)
Data: Wed 20 Sep 2000 - 01:20:08 MET DST

> Z pewnością nie tylko mnie denerwuje fakt, że wszystkie nowe napędy CD-ROM
> (większe lub równe X32) wywtarzają dosyć duży hałas podczas odczytu płyt
CD.
> Zastanawiam się nad tym czy to jest normalne, czy producenci tych urządzeń
> są chorzy? Przetestowałem już kilka nowych cdromów różnych firm i żaden
nie
> działa tak dobrze jak mój pierwszy napęd CD-ROM X4 tj. cichutko. Nie
> interesuje mnie szybkość, w końcu jak ktoś słucha CD-Audio to wystarczy
> przecież X1, a ja mam X48. Najwidoczniej już wszyscy ogłuchli i nie
> dostrzegają różnicy !
>
> A może spotkał się ktoś w was z jakimś softem do zwalniania pracy
CD-ROMów?

Masz racje. Z tego co zauwazylem na moim starym asus'ie x40 (do ktorego
mialem odpowiedni program do ustawiania predkosci - mozna go sciagnac z ftp
asusa), wystarczajaco cicho chodza napedy z predkoscia do okolo x20. Jest to
rowniez wystarczajaca predkosc do wszelakich zastosowan cd-romu. Tamten
programik chodzi raczej tylko z napedami produkcji firmy asus i nie sadze
zeby byl jakis uniwersalny program do zmniejszania maksymalnych obrotow
plyty we wszystkich cdromach. A przydalby mi sie taki do mojego obecnego
napedu (Teac).

Pozdr.