Re: Plyta Abit BE6-II + Celeron 633 --- pomocy !

Autor: Rafał Kumorek (kumorek_at_sawan.com.pl)
Data: Fri 15 Sep 2000 - 14:21:38 MET DST

j3898_at_hotmail.com wrote:

> Czesc!
> Mam plyte Abit BE6-II, karte Riva TNT2 M64, procesor Intel Celeron (II
> ?)
> 633 MHz. Wydaje mi sie, ze procesor wymusza czestotliwosc FSB 115 MHz,
> przez co AGP chodzi na 77 MHz (zamiast na 66), a PCI na 38 MHz.
> Probuje zmieniac ustawienia w BIOSie w SoftMenu, lecz powyzszy stan
> wystepuje przy ustawieniu najnizszych wartosci (mnoznik, czestotliwosc
> na 66, AGP/FSB=2/3, PCI/FSB=1/4).

I takie tez sa prawidlowe ustawienia dla tego procesora ! Na razie
wszystkie Celerony chodza defaultowo na 66 MHz !

> Gdy zmienie czestotliwosc FSB
> na wyzsza, od razu AGP i PCI chodza szybciej. Nie moge tego zmniejszyc!
> Czy to zabezpieczenie procesora przed przetaktowaniem?
Nie to naturalna cecha chipsetu BX - jest synchroniczny. Wszystko wedlug
tego samego zegara tylko z odpowiednimi podzielnikami/mnoznikami !
Wiec jesli zwiekszysz FSB a podzielnik dla PCI/AGP pozostanie ten sam to
otrzymasz wieksza wartosc.
Podzileniki dla AGP( na chipsecie BX) to 1/1 i 2/3.
Dla PCI zdaje sie, ze 1/2, 1/3, 1/4.
> Obawiam sie o moja karte graficzna, czy nie wysiadzie przy takiej
> czestotliwosci - czy bardzo mi to zagraza?

> Procesor jest na plytce podlaczonej do plyty glownej
> zlaczem
> Slot1. Czy na tej plytce mozna w jakis sposob zworkami poradzic sobie
> z tym problemem?
Spokojnie ! Moja karta PCI z 1994 przez pol roku chodzila na 41,5 Mhz !
A GeForce'y pojda nawet na 89 Mhz (przy FSB 133 Mhz)
Tam mozna zazwyczaj zmienic typ procesora i napiecie !

Rafal