Re: Plyta Abit BE6-II + Celeron 633 --- pomocy !

Autor: j3898_at_hotmail.com
Data: Fri 15 Sep 2000 - 16:01:47 MET DST

Rafał Kumorek wrote:

> I takie tez sa prawidlowe ustawienia dla tego procesora ! Na razie
> wszystkie Celerony chodza defaultowo na 66 MHz !

Rozumiem, ale dlaczego przy tych defaultowych ustawieniach FSB pracuje
ze 115 MHz?
Ustawiam w BIOSie 66, a SisoftSandra podaje mi, ze FSB ma 115, pamieci
chodza ze 115, AGP 77, PCI 38. Czemu chodzi tak szybko, skoro ustawiam
najnizsza wartosc, czyli 66?

> Nie to naturalna cecha chipsetu BX - jest synchroniczny. Wszystko wedlug
> tego samego zegara tylko z odpowiednimi podzielnikami/mnoznikami !
> Wiec jesli zwiekszysz FSB a podzielnik dla PCI/AGP pozostanie ten sam to
> otrzymasz wieksza wartosc.
> Podzileniki dla AGP( na chipsecie BX) to 1/1 i 2/3.
> Dla PCI zdaje sie, ze 1/2, 1/3, 1/4.

Tak, ale gdy ustawiam na 66, to podzielnik dla AGP musi byc 2/3 i chodzi
ona wtedy na 77 MHz - jesli dam 1/1 (a tak chyba powinno byc przy 66
MHz, jesli moje rozumowanie jest dobre, a sluzy mi juz troche czasu) to
AGP od razu skacze na 115 MHz. Przeciez to wszystko jest nielogiczne,
prawda? Chyba mnie trafi...

> Spokojnie ! Moja karta PCI z 1994 przez pol roku chodzila na 41,5 Mhz !
> A GeForce'y pojda nawet na 89 Mhz (przy FSB 133 Mhz)

Widzisz, ja chcialbym uzywac tego sprzetu troche dluzej, niz pol roku i
dlatego sie o to pytam. Przeciez te czestotliwosci sa zbyt wysokie.

Chce je obnizyc i prosze o pomoc, bo mi juz rece opadaja

> Tam mozna zazwyczaj zmienic typ procesora i napiecie !

Gdzie, na tej przelotce na Slot1? Czy to cos da? Nie znam sie na tym za
bardzo, dlatego tu pisze.

P.