Re: HDD IBM 5400RPM a 7200RPM

Autor: Robert (skyrobin_at_sec.polbox.pl)
Data: Tue 12 Sep 2000 - 21:12:12 MET DST

> Jak to. Na stronach IBMa napisali ze te dyski maja 2MB cache. Jak to wiec
jest w
> rzeczywistosci?

Przepraszam za pomylke, oczywiscie ze 2MB cache.

> Napisz, prosze jak to jest z wielkoscia CACHE w IBMie poniewaz zalezy mi
na tym.
> Chcialbym kupic IBMa m.in. wlasnie ze wzgledu na jego 2MB CACHE.

Nie wiem co masz na mysli. Wielkosc cache powyzej pewnej granicy sama w
sobie jest sprawa drugorzedna. Jego wielkosc jest uwarunkowana pewnymi
zalozeniami konstrukcyjnymi (technologicznymi) dysku bez poprawnosci ktorych
nawet duza ilosc pamieci podrecznej dysku bylaby nieefektywna i zwiekszalaby
tylko niepotrzebnie koszty calego dysku.
Jako ciekawostke moge Ci podac, ze pamiec cache na tym dysku jest 2MB kostka
8ns produkcji LGS. Zastanawiam sie dlaczego IBM nie wykorzystal wlasnej
kosci?

Pozdrawiam
Robert

--