Re: Wymienie kieszen Optimusa na Adaxa (uwagi na tema

Autor: bioinfo_at_biotop.umcs.lublin.pl
Data: Mon 11 Sep 2000 - 14:42:52 MET DST

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

> Zależy co rozumiesz przez standard.
> Jeśli we Wrocku ja kupię sobie kieszeń optimusowską w jednym sklepie,
> a kumpel w drugim, to nie mam żadnej pewności, że będą do siebie
> pasować.
> Jeśli we Wrocku ja kupię kieszeń adaxa, a kumpel na drugim końcu
> polski, to mam 100% pewności, że będą do siebie pasować.
> ////////////////////////////////////////////////////////
> //////////////////////////////////////////////

Cześć!
Mam dość duże doświadczenie w montowaniu kieszeni do twardzieli i chciałbym
dorzucić swoje zdanie na temat standartów.
Zasadniczo rozrózniamy dwa typy kieszeni w standarcie "ADAX" (skośnie scięte
tyły w oprawie dysku) i standard OPITIMUS - tył prosty. Cały dowcip polega na
tym, że w tzw standarcie OPTIMUS jest mnóstwo odmian różniących się między sobą
jakością wykonania sposobem blokowania kieszeni (kluczyk lub różne dziwne
wynalazki) mozliwością odcianania zasilania w momencie odblokowania dysku.
Problem braku kompatybliności w standardzie OPTIMUS polega na tym, że ciężko
jest dobarć parę kompów, które miałby takie same kieszenie.Jezeli kupujecie
kieszenie w kilka osób to należy zwrócić uwagę, żeby miały takie same
oznaczenia np wg ,mnie najlepsze są kieszenie typu RH10 i RH12 (z wentylatorem)
- mają zabepieczenia przeciwprzepięciowe i diody wskaźnikowe zasilania i pracy
dysków, odcinane zasilanie - niestety są dosyć ciężko dostępne, ale warto się
nabiegać. Mam całą pracownię kompów z tymi kieszonkami i studenci już drugi rok
nie mogą ich wykończyć. Ale ja jedną wykończyłem - włożyłem dysk z COMPAKA -
niby też w OPTIMUSIE ale zasilanie było poprowadzone odwrotnie - miałem okazję
wypróbować zabezpieczenie - dysk cały i płyta też zjarał się tylko tranzystor
zabiepieczający w kieszeni.
Pozdrawiam MACIEK