Re: HDD IBM 5400RPM a 7200RPM

Autor: PeterPan (ANTYSPAMpeterpan_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 10 Sep 2000 - 16:05:05 MET DST

| Wlasnie wczoraj wymienilem Seagate Barracuda 20GB na IBM 30GB 2MB cache. Mam
| plyte Abit BE6-II na kontrolerze hpt 366 UDMA66. Po zakupieniu IBM-a od razu
| dalo sie odczuc, ze pracuje znacznie ciszej - skrobie jak myszka :-) w
| przeciwienstwie do Seagata.

Tak wiem cos na temat "cichosci" pracy SEAGATE'ow. Mam jeden o poj. 2GB. Jak
zaczyna rzucac glowicami czuje sie jak na paradzie orkiestry wojskowej gdzie
dominuja werble :(. Musze jednak przyznac ze jest to najszybszy dysk z jakim
mialem do czynienia (jednak jest to jego jedyna zaleta).
Piszesz o glosnosci pracy glowic a jak wyglada glosnosc pracy samego napedy
(obroty dysku)? Glosniej/ciszej czy podobnie jak SEAGATE?

| Wstepnie testowalem oba dyski w HDTACHu v2.60:
| Seagate czas dostepu 11,2ms a transfer: 34MB/s
| IBM czas dostepu 9,5ms a transfer 45MB/s

Prawde mowiac do wynikow testow podchodze "z pewna taka niesmialoscia". Juz nie
raz okazywalo sie ze tego typu wyniki sa raczej teoretycznymi osiagami.
Czy w praktyce odczuwasz rzeczywiscie wzrost wydajnosci nowego dysku (jezeli tak
to jakiej mniej wiecej wielkosci)?

P.