Re: serial-PS/2

Autor: Antoni (qlomb_at_polbox.com)
Data: Fri 08 Sep 2000 - 20:52:46 MET DST

>Mam komputer AT, mysz podłączana przez COM1. Chciałem podłączyć sobie
>myszkę PS/2 - kupiłem przejściówkę (podłużne gniazdo RS 9-pin i okrągłe
>gniazdo 6-pin PS/2), wsadziłem do niej wtyk myszki i komputer myszy nie
>widzi. Oczywiście myszka sprawna, dwuklawiszowa.
>Czy problem leży w tej mojej przejściówce (jakie powinny być połączenia?)
>czy też jest to rzecz niewykonalna?
>Będę wdzięczny za wyjaśnienie tej zagadki.
>Krzysztof

Da sie, ale sa dosc male szanse. Mialem identyczny problem a A4Tech WWW-15.
Po prostu przejsciowka byla 4-przewodowa, a mysz wymagala 5 kabelkow.
Trafilem dopiero za 3 razem. Przejdz sie po kumplach (majacych podobne
myszy - nie ma zadnego standardu i panuje pelna samowola z tymi adapterami.
Mozesz np. odwrotnie trafic z zasilaniem) i posprawdzaj. Na pewno jedna para
to zasilanie, 1 kabel to zegar, drugi to dane, a ten piaty to chyba
odpowiada za bajery.
Jednak najlepiej rozkrec myszke, zobacz ile wymaga kabelkow i sprawdz, czy
masz na plycie
zlacze PS/2 z odpowiednia iloscia bolcow. Do prostych myszek wystarczaja 5 -
bolcowe (jeden i tak jest niewykorzystywany) a do tych z bajerami (rolki
itp.) potrzebne jest 6 (jeden tez pusty). Kup wtedy kabelek z gniazdkiem PS,
podlacz do plyty, zamontuj na obudowie i masz problem z glowy. Nawet chyba
taniej niz eksperymenty z
przejsciowkami.