Re: Problem z dyskiem twardym

Autor: MSD (marekd_at_piasecki.com.pl)
Data: Fri 08 Sep 2000 - 13:32:55 MET DST

"konlin" <konlin_at_poczta.onet.pl> wrote:
> po poprawnym rozpoznaniu przez BIOS (7509 MB) fdisk
> pokazał mi 7146 MB (plyta Terkam, Award BIOS'97, Win 95 OSR2). Nie ufalem
> windowzie wiec odpalilem fdiska spod Linuxa i... to samo. Ale to jeszcze
> nic.
> 1. Przy starcie systemu BIOS pokazuje taki opis dysku:
> LBA, UDMA 4, 7509.
nie ma w tym nic dziwnego - patrz post Marcina Bacika

> A kiedy w Panelu Sterowania zaznaczyłem okienko DMA przy dysku, windows
> pokazał, że wszystkie partycje pracuja w trybie stronnicowania MS-DOS i
cos
> tam jeszcze. Poza tym, w zakładce System pojawił się wykrzyknik przy
> Standardowym kontrolerze IDE (wczesniej, przed wlaczeniem DMA ostrzeżenia
> nie było). Zniknął też sam dysk z zakładki stacje dysków, więc nie mogłem
> tego DMA odznaczyć.
Czy twoja płyta ma kontroler/obsluguje UDMA66?
Jezeli nie, sciagnij ze strony producenta dysku program do przelaczania
trybu pracy dysku, przelacz na UDMA33, zaznacz w Windzie DMA i po sprawie.
MSD

PS. Jezeli nie zadziala to dysk jest padniety. Coz, shit happens...