Re: Zapomniałem hasła dostępu do Bios'a ...

Autor: Bartosz Kiziukiewicz (kiziuk_at_alpha.net.pl)
Data: Thu 07 Sep 2000 - 20:56:59 MET DST

On Thu, 07 Sep 2000 10:50:13 +0200, Krzysztof Pawleta
<krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl> wrote:

> Ale i tak nie bardzo zrozumieliśmy się ;-(
> Tak się dzieje z hasłem wisanym PRZEZ NAS do zabezpieczenia biosu, ale mnie
> chodziło gdzie są zapisane hasła (lub ich suma ;-) serwisowe - czyli te
> dostarczone z BIOSem (np. w nowych ABITach często działa '********', a w
> starych 'AWARD_SW' mimo, że JA nigdzie tego nie wpisywałem :-?

Faktycznie, małe niezrozumienie :-). Nie wiem dokładnie, w którym
miejscu są one trzymane. Ale jeśli suma kontrolna jest zaszyta gdzieś
w kodzie biosu, to IMHO szybko ich, przeglądając kod biosu, nie
znajdziesz.
Natomiast wydaje mi się bardzo mało prawdopodobne, żeby były one
przechowywane jako tekst typu właśnie "AWARD_SW" nawet w postaci
szyfrowanej w sytuacji, kiedy z wprowadzanego przez usera hasła
liczona jest i zapamiętywana tylko suma.
Możnaby się pokusić tylko o zlokalizowanie miejsca przechowywania
haseł usera.
Chociaż, zakładając, że taki "AWARD_SW" jest liczony tym samym
algorytmem, co hasło usera oraz znając położenie sumy kontrolnej hasła
usera i sumę kontrolną hasła "AWARD_SW" (którą można poznać wpisując
jako hasło usera "AWARD_SW"), a także zakładając, że "AWARD_SW" jest
hasłem serwisowym, może udałoby się zlokalizować położenie sum
kontrolnych od hasła serwisowego.

Troszkę zamotałem, ale mam nadzieję, że zrozumiesz myśl :-).

--
Pozdrawiam
  Bartek