Re: Zapomniałem hasła dostępu do Bios'a ...

Autor: Krzysztof Pawleta (krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 08 Sep 2000 - 13:18:19 MET DST

Bartosz Kiziukiewicz wrote:

> [ciach] Nie wiem dokładnie, w którym
> miejscu są one trzymane. Ale jeśli suma kontrolna jest zaszyta gdzieś
> w kodzie biosu, to IMHO szybko ich, przeglądając kod biosu, nie
> znajdziesz.
> Natomiast wydaje mi się bardzo mało prawdopodobne, żeby były one
> przechowywane jako tekst typu właśnie "AWARD_SW" nawet w postaci
> szyfrowanej w sytuacji, kiedy z wprowadzanego przez usera hasła
> liczona jest i zapamiętywana tylko suma.
> Możnaby się pokusić tylko o zlokalizowanie miejsca przechowywania
> haseł usera.
> [...]
Zrozumiałem, ale sprawdziłem to dogłebniej, i:
suma jest liczona jako "while ZNAK do SUMA:=SUMA*4+KOD(ZNAK)"
czyli "AWARD_SW" na sumę kontrolną 171E93 (zapisaną w CMOS na pozycji 1C =
AA 1E)
jak sprawdzić np. "lkwpeter" to ma sumę 241E86 (w biosie jest zapisane tak,
jak poprzednio 1C = AA 1E)
Na starych BIOSach "lkwpeter" działało, na nowych już nie (popimo, że
AWARD_SW działa dalej...), działa jednak jak się wpisze "AWARD_SW" jako BIOS
PASSWORD - wniosek: hasła w CMOS są inaczej pamietane jak te serwisowe w
BIOS...
Tak samo sprawa się ma z "********" suma DFFF2 (czyli FF FF) - jak sie je
wpisze w BIOS to np. "cccccccc" działa (bo suma=20FFDF, czyli też FF FF),
inaczej nie...
Pełna suma też nie wchodzi w rachybę, bo np. "***).***" (lub każdy inny
"*).*****") na taką samą sumę DFFF2 (czyli FF FF)...

P.S. Właśnie zainteresował mnie ten temat... Chyba się weznę za
przeTRACEowanie biosu ;-)

|		'Krzys' Pawleta			|
|	mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl		|