Re: Czy można korzystać z sieci pod DOSem

Autor: Krzysztof Pawleta (krzys_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 07 Sep 2000 - 14:14:54 MET DST

"Michał Wysocki" wrote:

> Chodzi mi o to by pod dosem móc kopiować pliki z kompa na komp przez
> ethernet. W NC podobno tak można ale jak nacisne Nażędzia sieciowe to mi sie
> pokazuje 'Nie znaleziono sieci'. Prawdopodobnie chodzi mu o to że jest nie
> odpalony driver do sieciówki. Kiedyś cóś takiego miałem ale nigdzie tego nie
> moge znaleźć. Jak by któś mógł to niech mi podeśle na priva taki driver w
> standardzie NE2000 i krótki opis jak go odpalić, plisssss
>
> Aha
> Ma ktoś może wersje instalacyjną polskiego NORTONA 5, albo/i DOSa 6.22
> [...]
Już kiedyś ktoś pytał (na pl.comp.os.win95 - więc dodałem) o dostęp do sieci
więc sprawdziłem, czy działa stara, dobra metoda z Win3.11 - DZIAŁA!!!

Nie próbowałem na 2 DOSach (pewno nie pójdzie, bo nie ruszy SERVER, ale
Win(jakikolwiek)=SERVER + DOS=client da się:
1. Pierwszy komp:
Udostępniasz w win (jak chcesz np. na zapis) - ale zdaje się, że wymagany
jest NetBEUI lub IPX (TCP/IP jakoś mi nie działa)
2. Drugi komp:
a) robisz dyskietkę startową (albo uruchamiasz sesje dosa) z win, pilnując,
żeby były pliki (mogą być z win95 lub z Win3.11 ;-)
ifshlp.sys, NET.EXE, NET.MSG, NETH.MSG, PROTMAN.EXE, PROTMAN.DOS,
PROTOCOL.INI, dosowy DRV do sieciówki (przegrałem po prostu wszystkie pliki
*.DOS z C:\WINDOWS ;-) oraz plik z hasłami*.PWL i czasem jeszcze NET.CFG
Może o czymś zapomniałem (np. nie wiem, czy jest potrzebny 'protocol.'...)
Warunek: MUSI BYĆ POPRAWNIE ZAINSTALOWANY DRV W WIN DO SIECIÓWKI, czyli np.
musi być *.DOS do sieciówki i poprawne wpisy w PROTOCOL.INI
b) uruchamiasz z dyskietki piszesz:
NET INIT
NET START
(NET LOGIN też by sie przydał, ale po następnym i tak zapyta o user/pas ;-)
i mozesz działać:
NET VIEW (przeglądanie sieci)
NET USER dysk: \\komp\sciezka (mapowanie/odmapowanie udostępniania ;-)

Zrób sobie "NET /?" oraz np. "NET USER /?"

P.S.Kiedyś szukałem metody na kopiowanie plików typu DOS-DOS - jedynie co
wpadło mi do głowy to Lantastics lum Novell(Lite)

|		'Krzys' Pawleta			|
|	mailto:pawletak_at_priv5.onet.pl		|