Re: glupi windows

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Thu 07 Sep 2000 - 15:08:41 MET DST

Hi,

"Andrzej P. Wozniak" wrote:

> No to naprawdę masz głęboką wiarę. Ja im dłużej poznaję Windows, tym mniej się
> na nich znam.

:))

> Wiesz, kilka komputerów to możesz robić na piechotę. Ale jak jest ich kilka
> razy kilka(naście), np. w kilka małych sieciach lokalnych? Wszystko to stacje
> robocze bez CD-ROM-ów, a jak komputer padnie, to z sieci też nic nie
> dociągniesz. Mało tego - może komputer padł właśnie dlatego, że któryś z
> plików był uszkodzony. Co ci da powtórne wskazanie go palcem?

W tej chwili raczej nie opłaca się stawianie stacji bez CD. Lepiej już
zrezygnować z FDD i zastąpić stację napędem CD -- kosztowo to to samo, a
problemów z instalacją mniej. Do tego oszczędza się na większym dysku i
wystarcza jakiś 1 GB czy 2 GB max. A nawet jak się nie instaluje CD, to
w razie potrzeby dołożenie awaryjnego napędu nie jest dużym problemem.

> To zależy co rozumiesz przez testowanie. Weź przeciętną hurtownię. Dostajesz

A weź przeciętne biuro, gdize się raz wszystko instaluje i nic nie rusza,
tylko tłucze dokumenty tekstowe, arkusze kalkulacyjne, jakiś rysunek w CADzie
i od czasu do czasu pocztę się przeczyta i wyśle...

> Taki system - jak najbardziej, gdzie się tylko da. Wystarczy serwer Novell
> NetWare i dosowy klient na stacji roboczej. Na co komu Windows na stanowisku
> sprzedaży? Dosowe programy robią to równie dobrze i pewnie szybciej.

Tam, gdzie Windowsa nie trzeba, to się go nie daje. Ale w obecnej rzeczywis-
tości gdzieś ponad połowa stanowisk niestety go wymaga. I zazwyczaj są to
stanowiska w firmach mających dwa, trzy komputery. Ja się specjalizuję
właśnie w takich sieciach.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |