Re: Problem z Promise w Microstar BX?

Autor: Paweł Spychała (spychala_at_man.poznan.pl)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 14:34:13 MET DST

Tomasz Dranka wrote:

> Witam!
>
> Mam taki problemik w kompie dla znajomej: plyta Microstar BX Master z
> UDMA66, Proc PIII450 niepodkrecany, pamiec 256MB, dysk Seagate Barracuda
> 30GB, CD Teac40X, M64 32MB Pixelview i SB Live! Value.
>
> Po zainstalowaniu Windy 98SE - wszystko poinstalowalo sie OK oprocz
> wlasnie kontrolera Promise. Probowalem zainstalowac sterowniki z plyty -
> niby sie instaluja, ale po restarcie - wykrzyknik przy Promise.
> Kontroler laduje sie na IRQ5 - nie ma niby zadnych konfliktow, ale
> jednak nie wszystko jest OK...
> [...]

A jestes pewien, ze masz cos podlaczone do kontrolera U66? Bo chyba nie
bardzo - ten promise sprawdza po restarcie urzadzenia do niego podpiete
i jak cos znajdzie, to jest aktywny, a jak nie - to nie uaktywnia sie
(mozna poznac po kumunikacie "UDMA 66 Bios not loaded" zaraz po
autodetekcji urzadzen). Jak sie nic nie podepnie, to sie nic nie
zaladuje i pod winami nie bedzie go widac. Mozesz przelozyc ta szelke,
ktora uzywasz do portu U66 i zobaczysz, ze wszystko bedzie OK.

P.S. mnie najbardziej boli, ze ten kontroler nie dziala przy ustawionej
PCI wiekszej niz 33MHz. Przynajmniej u mnie zaraz sa bledy w
filesystemie. Cienko sie podkreca procki...

Pawel Spychala