Re: MP3 vs. WMA

Autor: Z.Maczynski_at_zetsa.torun.pl
Data: Wed 06 Sep 2000 - 13:56:07 MET DST

Witam !

Jakis czas temu porównałem jakoœć kilku kompresorów Mp3 oraz kompresora
WMA.

Całoœ odsłuchiwałem na amplitunerze Pionner VSX-505 + kolumny B&W DM302
+ karta muzyczna Aopen Yamaha744Pro.

W wszystkich kompresorów Mp3 znalazłem dwa godne uwagi.

Kompresja zawsze była ustawiona na 128Kbps i jakoœc zawsze na HQ.

I tak.

1. Najlepsza jakoœc dŸwięku + bardzo szybka kompresja - AudioActive 2.04

Utwory skompresowane tym programem maja niesamowitš dynamikę , dŸwięk
jest super czysty i nie zniekształcony , pasmo przenoszenia 20-20.000Hz

2. Troche gorsza jakoœc dŸwięku + jeszcze szybsza kompresja -
AudioCatalyst 2.1

Dzwięk po ustawieniu na 128 Kbps jes œredniej jakoœci. Dopiero
ustawinie na Normal VBR (oraz włšczeniu wszystkich opcji w menu Mp3
odpowiedzialnych za dŸwięk) dŸwięk jest bardzo dobrej jakoœci ale
trochę gorszy od AudioActive.
Pozatym dŸwięk nie ma już tak dobrej dynamiki i jest w porównaniu do
AudioActive trochę bardziej mniej "czysty".
Jednakże oferuje on bardzo szybkš kompresje przy zachowaniu bardzo
dobrej jakoœci dŸwięku.

Moim faworytem od ponad roku !!! jest AudioActive (poprzednio wersja
1.54).

Obydwa program ty tzw. kombajny czyli programy które zgrywajš płyty
AudioCd i je kompresuja do Mp3.

A co do WMA to dŸwięk w tym formacie (nieważne czy w 96kbs czy 128kbs)
jest w porówniaiu do tego dŸwięku co oferuje AudioActive lub nawet
Audiocatalyst 2.1 jest po prostu fatalny !!! (dżwięk jest płaski ,
występujš zniekształcenia dŸwięku , wysokie tony sš bardzo
zniekształcane)

Nie polecam !

Pozdrawiam
/// Kaszpir ///