Odp: GeForce2 MX PCI

Autor: Hocus (hocus_at_dronet.gliwice.pl)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 09:05:47 MET DST

Hej!

> A ja pamietam taki port Vesa Local Bus - czy historia nie wydaje Ci
> sie podobna? Znajdz mi dzis plyte ktora to obsluzy... A karte
> graficzna na ISA nawet dzis wlozysz do paru nowych plyt (choc fakt
> jest ich coraz mniej...)
No nie całkiem, bo VLB miało być konkurencją dla PCI - a więc uniwersalnego
złącza, podczas gdy AGP jest "dedykowane" do zastosowań graficznych.
Poza tym było to właśnie rozszerzenie standardu - w tym przypadku ISA.

> A ja uzwazam ze AGP to bezsens - nalezalo tak rozszerzyc PCI zeby AGP
> nie bylo potrzebne. No ale wtedy nikt by nie kupowal nowych plyt
> glownych...
Może masz rację, może nie - ja nie wiem - raczej należałoby spytać tych co
projektowali standard. Karta dźwiękowa, modem, czy nawet kontroler
typu SCSI nie wymaga takich przepustowości jak grafika, więc mogłoby
się okazać, że wyposażenie płyty w same super-PCI o wydajności a'la AGP
byłoby zupełnie niepotrzebnym podnoszeniem kosztów całości - bez
wyraźnej korzyści. Tymczasem obecnie mariaż PCI + AGP świetnie
zdaje egzamin - przynajmniej jeśli chodzi o zastosowania domowe.
Tak czy inaczej - jak w większości tego typu dyskusji - "troszkę" zeszliśmy
z tematu - więc chyba EOT :-)))

> Poza tym zmiana plyty i procesora to wydatek min 1000zl.
> A problem nie w tym czy karta na PCI dotrzyma kroku takiej na AGP, bo
> wiadomo ze nie, ale jak duza bedzie to roznica.
No więc ostatecznie - wg mnie po prostu trzeba sobie wszystko skalkulować.
Jeśli gość przymierza się do wymiany płyty i proca nie wcześniej niż za dwa
lata,
to czemu nie - można kupić GF na PCI, masz rację że z pewnością za te dwa
lata nadal będzie mógł używac tej karty - już w nowym kompie. Sam chwilowo
mam AGP, ale nie wyrobiłem się z kasą przy upgrade sprzętu i działam na
poczciwej Rivie 128 - PCI oczywiście.
Jednak jeśli wymiana kompa jest w nieco bliższych planach, to uważam, że
warto poczekać ze wszystkim i kupić - najpewniej za te same pieniądze -
prawdziwego GF na AGP.

Pozdrawiam
Hocus