Re: GeForce2 MX PCI

Autor: Marek Nazarko (mnazarko_at_nospam.bigfoot.com)
Data: Wed 06 Sep 2000 - 08:09:53 MET DST

..machine running, bzz, bzz.., Tue, 5 Sep 2000 12:33:01 +0200, bzz,
bzz ..., Hocus ... bzz, bzz..., wrote :

>Hej!
>
>Póki co nie ma zlacza, które mialoby zastapic PCI, zwlaszcza ze to sie
>rozwija, wiec masz troche racji. Jednak PCI ma swoje - jak wiadomo dosc
>szerokie - zastosowania, natomiast do grafiki jest AGP (jak by nie bylo
>Accelerated Graphics Port) i nic nie wskazuje, by mialo sie to zmienic (tym
A ja pamietam taki port Vesa Local Bus - czy historia nie wydaje Ci
sie podobna? Znajdz mi dzis plyte ktora to obsluzy... A karte
graficzna na ISA nawet dzis wlozysz do paru nowych plyt (choc fakt
jest ich coraz mniej...)

>bardziej, ze standard agp juz w swoich zalozeniach równiez przewidywal
>dalszy rozwój - poza aktualne x4). Tak wiec gatunek kart na PCI jest
>wymierajacy - jesli jakies firmy wciaz go podtrzymuja, to z mysla o
>starszych komputerach. Wiec zgadzam sie z (przed)poprzednikiem, ze aktualnie
A ja uzwazam ze AGP to bezsens - nalezalo tak rozszerzyc PCI zeby AGP
nie bylo potrzebne. No ale wtedy nikt by nie kupowal nowych plyt
glownych...

Poza tym zmiana plyty i procesora to wydatek min 1000zl.

A problem nie w tym czy karta na PCI dotrzyma kroku takiej na AGP, bo
wiadomo ze nie, ale jak duza bedzie to roznica.

Marek Nazarko