Odp: GeForce2 MX PCI

Autor: Hocus (hocus_at_dronet.gliwice.pl)
Data: Tue 05 Sep 2000 - 12:33:01 MET DST

Hej!

Póki co nie ma zlacza, które mialoby zastapic PCI, zwlaszcza ze to sie
rozwija, wiec masz troche racji. Jednak PCI ma swoje - jak wiadomo dosc
szerokie - zastosowania, natomiast do grafiki jest AGP (jak by nie bylo
Accelerated Graphics Port) i nic nie wskazuje, by mialo sie to zmienic (tym
bardziej, ze standard agp juz w swoich zalozeniach równiez przewidywal
dalszy rozwój - poza aktualne x4). Tak wiec gatunek kart na PCI jest
wymierajacy - jesli jakies firmy wciaz go podtrzymuja, to z mysla o
starszych komputerach. Wiec zgadzam sie z (przed)poprzednikiem, ze aktualnie
zakup karty PCI - zwlaszcza na GeForce - jest aktem raczej desperackim i
krótkowzrocznym. I nic tu nie zmieni w przyszlosci wprowadzenie szybszego
PCI, bo dzis kupiona karta i tak zachowa ograniczenia dotychczasowego
standardu.
Ja radzilbym sie zastanowic, czy zamiast inwestowac stosunkowo duze
pieniadze w GF PCI, moze warto chwile poczekac, dozbierac na nowa plyte i
lepszy procek, nawet przy slabszej karcie (np. TNT). Nie mam tu zadnych
doswiadczen, ale wcale nie zdziwilbym sie, gdyby GF PCI okazal sie czasem
slabszy od TNT2 na AGP. Jesli wsadzisz silnik z beemwicy do malucha, nie
znaczy jeszcze ze pojedziesz 250 km/h, bo najdalej przy 150 pójdzie ci
skrzynia biegów ;-))))

Pozdrawiam
Hocus