Nagrywanie CD-R - moje początki

Autor: Bartek Gliniecki (beegees_at_promail.pl)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 20:45:55 MET DST

Właśnie stałem się posiadaczem napędu Samsunga typu Combo (CD-R, CD-RW i
DVD). Mam do tego cienki procesor (P166 MMX), który niedługo ulegnie
wymianie. Tymczasem jednak postanowiłem sprawdzić, czy przy starym procku
napęd coś mi nagra. Dołączonym Easy CD Creatorem zacząłem zabawę. Z
przeprowadzonego przez program testu wyszło, że testy na prędkości x2 i x4
nie powiodły się, a prędkość x1 nie jest obsługiwana. Jednak w opcjach
wypalania znalazłem możliwość wybrania prędkości pojedynczej i na upartego
chciałem coś zrobić.
Do próby zrobienia płyty przeznaczyłem jakiegoś tam CD-Ra, który był już
trochę nagrany. Co może teraz nie ma znaczenia, ale będzie istotne za
chwilę, płyta była nagrywana w 3 czy 4 sesjach. Wracając do mojego
nagrywania, program grzecznie nagrywał, ale po "successful" zakończeniu
okazało się, że na płycie nic nie przybyło.
Chciałem spróbować jeszcze raz, ale program ostrzegł mnie, że poprzednia
sesja nie została zamknięta i trzeba ją zafixować. Podczas tegoż procesu
naprawy nastąpił zwis. Potem okazało się, że płyta jest pusta...
Ponownie kilka razy fixując płytę udało mi się odzyskać nieco jej
zawartości, ale tylko to, co zostało nagrane podczas pierwszej jej sesji (o
tym napisałem wyżej). Reszta została zamieniona na wolne miejsce (według
czytnika).
Tyle z opowieści. Teraz pytanie: czy można to co zostało nagrane odzyskać?
Jeżeli nie, to czy to wolne miejsce, które teraz jest na płycie można
spokojnie wykorzystać. Podkreślam, że płyta to CD-R, a nie CD-RW, więc
opisuję zdarzenia z pogranicza magii i świata realnego...
BTW, ktoś zna jakieś dobre WWW o nagrywaniu?

--
// Bartek Gliniecki ==> beegees_at_promail.pl
\\ http://kki.net.pl/napek