Re: Uszkodzona płyta główna - czy warto

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 11:37:14 MET DST

Hi,

fels wrote:

> Odpalilem i juz przy starcie pojawily sie dziwne kolory, ale nic tam
> czekam.. i przy uruchamianiu windy sie zawiesil.
> Dalem sobie spokoj i przywrocilem ustawienia.

I po przywróceniu ustawień komputer już nie wstał?

> Nie sadze ze to przez wyladowania elektrostatyczne gdyz obudowe mam
> kabelkiem uziemiona (do kaloryfera, - bo mam kompa podlaczonego do
> amplitunera) i zawsze jak cos grzebe to pamietam sie dotknac uziemionej
> obudowy.

Uziemienie jest dobre? Jakie masz napięcie między zerem sieci a tym
uziemieniem?

> Tez mnie to bardzo zdziwilo, ale chyba mialem pecha i zdarzyl sie wyjatek.
> Ustawialem wszystkie mozliwe czest i mnozniki z roznym RAMem i nic, trup i
> tyle

Warto by było jeszcze tę płytę wyciągnąć, oglądnąć dokładnie czy czegoś
nie widać na niej, co mogłoby być padnięte, po czym bez żadnych kart i
ze sprawdzonym RAMem i procesorem (ale od kogoś, nie Twoim) odpalić na
innym zasilaczu zakładając od zera wszystkie zworki (może coś się zwarło,
na przykład skrzywiłeś nogi zworek). Bez dysków, bez stacji, może nawet
bez grafiki -- żeby się dowiedzieć tylko, czy BIOS żyje.

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |