Re: VIA VT82C586A ???

Autor: Krzysztof Dmytrów (krzywarp_at_yoyo.pl)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 10:38:32 MET DST

Kyniu napisał(a):

> Hej.
>
> No i stalo sie - przyszlo mi doprowadzoc do uzywalnosci kompa z plyta na
> chipsecie VIA (za jaka grzechy az tak okrutna kara), a konkretnie VT82C586A.
> Oczywiscie Windows 98 sypie sie co chwila,

Na pewno zła stabilność systemu nie jest winš chipsetu. Zdarza się, że płyty oparte
na bardzo dobrym chipsecie Intel BX, ale firmy NO NAME także co rusz się wywalajš.
Moim zdaniem albo sama płyta główna jest badziewna, być może jakoś walnięta, albo
masz problem z pamięciš. Szczególnie to drugie jest możliwe. Może też masz ustawionš
niestandardowš częstotliwość magistrali i w zwišzku z tym przetaktowałeś magistralę
PCI, czy AGP (jeżeli oczywiście masz AGP) i jakiś komponent sprzętowy tego nie
wytrzymuje.

> a ja po przeszukaniu wszystkich moich
> zasobow znalazlem setki roznych poprawek, latek, sterownikow, tylko ze kazda do
> innego chipsetu. No i gdzie ja mam teraz szukac sterownikow IDE dla tego wlasnie
> konkretnego chipsetu !!! Czy sterowniki od ...586B sa inne czy tylko VIA
> wprowadza totalne zamieszanie i pisze glupoty ze ONLY FOR ...586B nie
> wymieniajac ...586A.

Moja płyta główna (ZIDA) na chipsecie VIA ma taki sam southbridge (northbridge VIA
VPX). Zawsze instaluję najnowsze sterowniki ścišgnięte ze strony
http://www.viatech.com/drivers/index.htm i nie mam żadnych problemów.

pozdrawiam
Krzysiek