Re: VIA VT82C586A ???

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_iname.com)
Data: Fri 01 Sep 2000 - 10:43:02 MET DST

Hi,

Kyniu wrote:

> No i stalo sie - przyszlo mi doprowadzoc do uzywalnosci kompa z plyta na
> chipsecie VIA (za jaka grzechy az tak okrutna kara), a konkretnie VT82C586A.

A czemuż to konfiguracja płyty na VIA ma być karą? Ja czasem bardziej klnę
na płyty pod Intele niż na VIA.

> Oczywiscie Windows 98 sypie sie co chwila, a ja po przeszukaniu wszystkich moich

Czemu "oczywiście", po pierwsze?

Jeżeli sypanie się jest intensywne, stawiałbym albo na uszkodzone pamięci,
albo na felerny HDD lub zasilacz, albo na źle skonfigurowane timingi w
BIOSie. Trzeba by to wszystko sprawdzić.

> zasobow znalazlem setki roznych poprawek, latek, sterownikow, tylko ze kazda do
> innego chipsetu. No i gdzie ja mam teraz szukac sterownikow IDE dla tego wlasnie
> konkretnego chipsetu !!! Czy sterowniki od ...586B sa inne czy tylko VIA

Jedyne, czego naprawdę potrzebujesz, to IRQ Miniport Driver -- sterowników IDE
czy podobnych gratów nie trzeba koniecznie instalować (zresztą w Readme do
4in1 to pisze, trzeba dokładnie poczytać). Szczególnie nie instaluj sterowników
IDE -- sama VIA pisze, żeby używać ich tylko jeżeli dany dysk gryzie się z kontrolerem,
bo tak naprawdę są to sterowniki MS z dołożonym kodem obsługującym dziwne urządzenia.

> wymieniajac ...586A. A swoja droga jak to mozliwe ze ludzie kupuja takie
> badziewie :-(((

Ja bym się raczej pytał "jak to możliwe, że ludzie tak bezpodstawnie narzekają
na coś, co nie pochodzi od Intela". Proszę, nie kompromituj się wiarą w
zabobony typu "VIA jest do d***".

--
| Radosław Sokół  |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/ |